کتاب خواندن عمر را طولانی می‌کند

بررسی محققان دانشگاه «ییل» آمریکا نشان می دهد افرادی که روزانه ۳۰ دقیقه کتاب می خوانند دارای عمر طولانی تری نسبت به آن دسته از اشخاصی هستند که اصلا کتاب نمی خوانند.در مطالعات انجام گرفته بر روی الگوی خواندن بیش از ۳۵۰۰ نفر بین سنین ۵۰ سال و بیشتر مشخص شد که افراد اهل مطالعه به طور متوسط ۲ سال از طول عمر بیشتری نسبت به افرادی که مطالعه نمی کنند، بر خوردار هستند.

محققان افراد را به دو گروه تقسیم کردند. اشخاصی که هفته ای ۳ ساعت و نیم مطالعه داشتند و گروه دیگری که بیش از ۳ ساعت و نیم به مطالعه مشعول بوند.

با ۱۲ سال بررسی بر روی فاکتورهایی از قبیل جنسیت، نژاد و میزان تحصیلات افراد مشخص شد که مرگ و میر در افرادی که تا ۳ ساعت و نیم در هفته مطالعه دارند به میزان ۱۷ درصد و در اشخاص با مطالعه بیش از  ۳ ساعت و نیم ۲۳ درصد کمتر از سایر افرادی است که اهل مطالعه نیستند.در این تحقیق خواندن هر چیز مکتوبی از قبیل روزنامه، کتاب، مجله و… به عنوان ملاک های پژوهش محسوب شده است.

همچنین خواندن متون باعث تقویت مهارت تمرکز، بیان استدلال، هوش احساسی، درک اجتماعی و ذهن خلاق در افراد می شود. به گفته محققان با خواندن روزانه ۳۰ دقیقه متون می توان از طول عمر بیشتری برخوردار شد.به گزارش مهر،نتایج این تحقیق در نشریه Social Science & Medicin منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا