سوغات 17 هزار تنی طوفان برای سواحل اسکاتلند

معمولا طوفان در دریا موارد متعدد و عجیب و غریبی را به همراه خود به ساحل می کشاند و به همین دلیل نیز بسیاری از ما با دیدن جنازه برخی از موجودات دریایی و یا تکه های چوب در ساحل، چندان شگفت زده نخواهیم شد. با این وجود کسانی که امروز در یکی از سواحل اسکاتلند از خواب برخواستند، با صحنه ای روبرو شدند که شاید در تصورات آنها نیز نمی گنجیده است.

برای این که قدرت این طوفان را درک کنید کافی است بدانید که سکوی یاد شده، 17 هزار تن وزن داشته است و بدون شک حرکت دادن آن به نیرویی بسیار زیاد نیازمند خواهد بود. این موضوع نه تنها شوکه کننده به حساب می آید، بلکه نگرانی های زیست محیطی را نیز به همراه داشته است

مردم سواحل جزایر غربی این کشور در صبح امروز با شبحی غول آسا در ساحل روبرو شدند که تا روشن شدن کامل هوا برای آنها بسیار مرموز به نظر می رسید. با این وجود روشنایی روز نشان داد که یک سکوی نفتی بسیار بزرگ به ساحل راه یافته است. دلیل این امر این بوده است که طوفانی شدید در این منطقه رخ داده بوده است و این قطعه غول آسا را از میان دریا به سال کشانده است.

برای این که قدرت این طوفان را درک کنید کافی است بدانید که سکوی یاد شده، 17 هزار تن وزن داشته است و بدون شک حرکت دادن آن به نیرویی بسیار زیاد نیازمند خواهد بود. این موضوع نه تنها شوکه کننده به حساب می آید، بلکه نگرانی های زیست محیطی را نیز به همراه داشته است زیرا کنده شدن این مته از محل فعلی آن می تواند آلودگی های بسیار زیادی را به دریا راه داده باشد.

جالب است بدانید که این سازه عظیم در حقیقت در مسیر ارسال از نروژ به سوی مالت بوده است ولی سرانجام با طی مسافتی طولانی از سواحل اسکاتلند سر در آورده است. در ادامه می توانید فایل ویدیویی مربوط به کشف این سکو را مشاهده کنید.

منبع: Gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا