کشف شهر باستانی و خندق ۶ هزار ساله در چین

تیمی از باستان شناسان چین موفق شدند، در یک محوطه تاریخی نزدیک به شهر لوئویانگ، یک خندق دفاعی با قدمت حدود ۶ هزار سال کشف کنند. این شهر باستانی در استان هنان در مرکز چین کشف شده است.

به گزارش سیناپرس، کاوش های جدید باستان شناسان در چین منجر به کشف یک شهر باستانی شش هزار ساله و تاسیسات دفاعی از جمله یک خندق شد.

رن گوانگ، سرپرست کاوش های فوق در این رابطه گفت: مطالعات ما نشان می دهد این خندق نیمه حلقوی، واقع در سایت آثار سوئیانگ در شهرستان یی یانگ، به صورت دستی حفر شده و شکل و ساختار آن نشان دهنده توانایی سازماندهی اجتماعی قدرتمند و منظم و سطح فنی آن زمان بود.

بر اساس آثار کشف شده و لایه های انباشته شده در خندق، باستان شناسان معتقدند:این خندق سه دوره را پشت سر گذاشته است که قدمت آن به ۵ تا ۷ هزار سال پیش می رسد.

در اواخر دوره فرهنگ یانگ شائو، خندق فوق احتمالاً عملکرد دفاعی خود را از دست داده است، زیرا تعدادی مکان های مسکونی مانند خانه، گودال های خاکستر و آثار تولیدی و خانگی مربوط به این دوره در دو طرف خندق پیدا شده است.

این باستان شناس چینی در ادامه توضیحاتش افزود: ردیف ‌هایی از ستون‌ های چوبی که ممکن است برای محافظت از سنگر استفاده شده باشد، بازتاب استفاده مجدد از تأسیسات متروکه توسط مردم در آن زمان است.

به گزارش سیناپرس، تعدادی ظروف سفالی، سنگ، یشم، استخوان و صدف نیز در این مکان یافت شده و همچنین بقایای کمی از ذرت و ارزن کربنیزه شده نیز در این سایت تاریخی به خوبی حفظ شده بود.

عملیات حفاری و کاوش در شهر باستانی فوق در اوایل سال ۲۰۲۱ شروع شده و همچنان ادامه دارد.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا