یافته های جدید محققان آمریکایی
میکروبیوم روده به ترمیم عضلات آسیب دیده و کبد کمک می کند

سیستم ایمنی، نقش فوق العاده مهمی در محافظت از بدن در برابر حمله ویروس ها و سایر عوامل بیگانه دارد. سلول‌ های T یکی از بازیکنان کلیدی این دستگاه حیاتی هستند که وظایف بسیار مهمی از جمله مقابله با عفونت، مهار التهاب و از بین بردن تومورهای سرطانی را بر عهده دارند.

به گزارش سیناپرس، یک تیم تحقیقاتی از دانشکده پزشکی هاروارد، در مطالعات اخیر خود دریافتد: به دسته ‌ای از سلول ‌های T تنظیم‌ کننده  (Tregs) که در روده ساخته می شوند، نقش مهمی در ترمیم عضلات و کبد آسیب دیده دارند.

محققان همچنین دریافتند: میکروبیوم روده به تولید Tregs که در اطراف بدن گشت می ‌زنند تا پاسخ های مناسب را در واکنش به سیگنال ‌های درد و ناراحتی، ایجاد کنند، کمک می کند. سلول های T تنظیم کننده، در اندام های مختلفی زندگی می کنند و یکی از وظایف اصلی آنها کنترل التهاب موضعی است.

محققان، قبلاً با انواعی از Tregs که به طور معمول در روده بزرگ یافت می شوند و از بدن در برابر آلرژن های غذایی، بیماری های خود ایمنی مانند کولیت و حتی سرطان روده بزرگ، محافظت می کنند، آشنا بودند. با این حال، شواهد بسیار کمی در رابطه با نقش سلول های T تنظیم کننده روده، بر بافت ‌ها و فرآیندهای خارج از روده، وجود دارند.

نتایج به دست آمده، شواهد جدیدی را ارائه داده اند که نشان می دهند میکروبیوتای روده نقشی بسیار فراتر از آنچه تاکنون شناخته شده است، در تنظیم عملکردهای فیزیولوژیکی ایفا می کند. به گزارش سیناپرس، علاوه بر این، یافته‌ ها نشان داده اند که سلول ‌های ایمنی روده ممکن است کارکرد بسیار گسترده‌ تری در مهار التهاب و التیام اندام های آسیب دیده داشته باشند.

پژوهشگران توضیح دادند: مشاهدات ما نشان داده اند که میکروب‌ های روده باعث تولید گروهی از سلول ‌های T تنظیم‌ کننده می ‌شوند که دائماً از روده خارج می ‌شوند و در سراسر بدن نگهبانی می دهند تا درصورت حس کردن آسیب در نقاط دورتر بدن، اقدام به ترمیم آن ‌کنند.

دانشمندان افزودند: یافته های ما، می توانند راه توسعه درمان ‌های جدید برای بیماری کبد چرب را هموار کنند و در ترمیم عضلات اسکلتی آسیب دیده موثر باشند.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی در مجله Immunity منتشر شده اند.

مترجم: سنا دلفیه

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا