کشف فسیل جانداری متعلق به میلیون ها سال پیش

محققان دانشگاه ادینبرگ(University of Edinburgh)  اعلام کردند که طول این گونه به 2 متر هم می رسید و در دریاچه ها و رودخانه ها سکونت داشته است. این تیم تحقیقاتی نام این گونه که یکی از گونه های دوزیستانی است که امروزه منقرض شده اند را متاپوساریوس الگرونسیس(Metoposaurus algarvensis)  نهادند و تکامل یافته های آن به شکل قورباغه های امروزی در آمده اند.

سرپرست گروه تحقیقاتی، دکتر استیو براسیت(Steve Brusatte)  از دانشگاه ادینبرگ افزود این گونه یافت شده صد ها دندان تیز دارد که بسیار متفاوت تر از گونه های امروزی است . این جاندار با تغذیه کردن از ماهی در راس هرم غذایی قرار داشته ولی در سواحل خطری از طرف دایناسور ها و پستانداران آن ها را تهدید می شده است.

آندرو میلنر(Andrew Milner)  از متخصصان دوزیستان در موزه ملی لندن گفت کشف این گونه جانوری نشان دهنده ظرفیت بالای کشور پرتغال برای زندگی دایناسور ها و گونه های دیگر جانداران در میلیون ها سال پیش است.

عملیات حفاری در پرتغال از سال 2009 آغاز گردیده و استخوان های این سمندر غول پیکر را از تخته سنگ نیم متری بیرون کشیدند.تیم تحقیقاتی امید وارندبا ادامه عملیات خاکبرداری فسیل های جدید تری را بیابند.