آزمایشگاه‌های برتر کشور شناخته شدند

با انجام دومین دوره ارزیابی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی براساس عملکرد مراکز عضو در سال ۱۳۹۴، آزمایشگاه‌های برتر عضو این شبکه آزمایشگاهی شناخته شدند.

در این رتبه‌بندی، «مرکز پژوهش متالورژی رازی»، «مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران» و «مجموعه آزمایشگاه‌های جامع تحقیقات و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی» به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

«پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی ابن‌سینا، پژوهشگاه پلیمروپتروشیمی ایران، پژوهشگاه مواد و انرژی، آزمایشگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مجموعه آزمایشگاه‌های متالورژی سازمان جهاد دانشگاهی واحد صنعتی شریف، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد و آزمایشگاه‌های دانشگاه اصفهان، به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم آزمایشگاه‌های برتر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قرار گرفتند.

در شاخص مشتری مداری و کارکرد «مرکز پژوهش متالورژی رازی» به ترتیب با کسب ۹۶/۲۰ و ۹۸/۲۸ درصد و در شاخص همکاری‌های شبکه‌ای نیز «پژوهشگاه مواد و انرژی» با ۶۳/۰۴ درصد، دارای بهترین عملکرد بوده‌اند.

 این رتبه‌بندی براساس دستورالعمل ارزیابی عملکرد آزمایشگاه‌های شبکه و با توجه به سه شاخص اصلی «مشتری مداری»، «میزان کارکرد» و «میزان همکاری‌های شبکه‌ای» انجام می‌شود. هدف از این ارزیابی و رتبه‌بندی آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی براساس شاخص‌های کمی و کیفی در بخش خدمات آزمایشگاهی، ایجاد انگیزه و تشویق آنها به منظور افزایش کمی و بهبود کیفیت خدمات است.

به گزارش مهر،  براساس نتایج این ارزیابی، در سال ۱۳۹۴ مراکز عضو شبکه شامل آزمایشگاه‌های دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و دانش‌بنیان بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال درآمد کسب کردند که این میزان در ازای ارائه بیش از ۱ میلیون خدمت به مشتریان به دست آمده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا