معرفی چین به عنوان مقصدی امن برای سرمایه گذاری

طبق گزارشی که روز دوشنبه توسط اتاق بازرگانی آمریکا در جنوب چین منتشر شد، اعلام شد: چین همچنان یکی از جذاب ‌ترین مقاصد برای سرمایه‌ گذاری در جهان محسوب شده و شرکت ‌های بیشتری قصد دارند امسال در چین سرمایه ‌گذاری مجدد کنند.

به گزارش سیناپرس، در پی انتشار گزارش سالانه اتاق بازرگانی آمریکا در مورد  چین اعلام شد: این کشور همچنان به عنوان یک مقصد امن برای سرمایه گذاری محسوب می شود. این گزارش دریچه ای برای مشاهده محیط تجاری چین از نگاه شرکت های سرمایه گذاری خارجی است.

گزارش فوق بر اساس نظرسنجی از بیش از ۲۰۰ شرکت از سپتامبر تا دسامبر ۲۰۲۲ تنظیم شده  است. در میان مشاغل مورد بررسی، ۴۰ درصد شرکت‌های کاملاً خارجی و نزدیک به ۲۰ درصد دفاتر نمایندگی شرکت‌ های خارجی و سرمایه ‌گذاری مشترک هستند.

این گزارش همچنین نشان داد:بیش از ۹۰ درصد شرکت ‌های بررسی شده، چین را به عنوان یکی از مهم‌ ترین مقاصد سرمایه ‌گذاری انتخاب می ‌کنند.

در این میان بیش از نیمی از شرکت ها بیش از ۳۰ درصد از درآمد جهانی خود را از چین به دست آورده و ۴۵ درصد نیز افزایش قابل توجه یا اندکی در درآمد خود از چین را در طول سال گذشته ثبت کرده اند.

طی سال های گذشته کشور چین با یکی از پویاترین بازارها شاهد یکی از سریعترین رشد های اقتصادی در جهان بوده است.

به گزارش سیناپرس،  اگرچه اقتصاد این کشور تا حدودی به دلیل عدم اطمینان ناشی از همه ‌گیری تحت الشعاع قرار گرفته است، اما بیشتر شرکت‌ ها همچنان چین را بخش مهمی از برنامه‌ های توسعه استراتژیک آینده خود می‌ دانند و ۷۵ درصد از شرکت‌ های حاضر در این مطالعه نیز قصد دارند در سال ۲۰۲۳ مجدداً در چین سرمایه‌ گذاری کنند که این موضوع افزایشی حدود ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا