لزوم نگاه فرهنگی به تحقیق و پژوهش

به گزارش معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،دکتر یوسف فکور در حاشیه برگزاری جلسه کارگروه پژوهش های عالی قرآنی در نظام سلامت با اشاره به تهیه پیش نویس نقشه راه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت از دو سال گذشته، گفت: این جلسه به منظور ارائه نظرات و بررسی بیشتر این نقشه راه تشکیل شد تا نقاط ضعف و قوت آن مورد بررسی قرار گیرد.
وی یکی از موارد مطرح شده در این جلسه را طرح حمایت از پایان نامه های سطح کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور که مرتبط با قرآن و نظام سلامت هستند بیان کرد.
فکور افزود: در رشته های دکترای حرفه ای، پزشکی عمومی و دندانپزشکی و داروسازی در این زمینه بیشتر مانور داده خواهد شد چرا که پایان نامه های در این زمینه از غنای بیشتری با موضوع قرآن و عترت می توانند برخوردار باشند.
وی بر لزوم نگاهی فرهنگی به کل تحقیق تاکید کرد و افزود: باید به تحقیق نگاهی جامعه ساز داشته باشیم تا جامعه را به سمت دانایی و پالایش تهذیب ببرد.
فکور با اشاره به حمایت معاونت تحقیقات و فناوری از این قبیل طرح ها و پایان نامه ها، افزود: بعد از بررسی و تصویب این طرح ها در شورای عالی پژوهشی پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی یا تصویب و بررسی برخی از آنها در موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد)، معاونت تحقیقات علاوه بر بودجه ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت در نظر گرفته، به مجریان و اساتید راهنما در این زمینه کمک شود.
دبیر کارگروه پژوهش های عالی قرآنی در نظام سلامت با تاکید بر این که نباید برای فرهنگ سازی در زمینه قرآن فقط به پایان نامه اکتفا شود، اظهار داشت: همچنین در این جلسه بر لزوم توجه به طرح ها، دانشجو و اساتید به منظور ارتقاء فرهنگ قرانی و توسعه فرهنگ قرآنی تاکید شد.
کارگروه پژوهش های عالی قرآنی در نظام سلامت روز گذشته با حضور مدیرانی از حوزه علمیه، دفتر نهاد مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی، قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل دفتر طب سنتی و اسلامی و رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در ستاد مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا