راه اندازی بنیاد کلیه پلی کیستیک درایران

دکتر محمدحسین سالاریان زاده روز دوشنبه درحاشیه همایش آشنایی با بیماری کلیه پلی کیستیک در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد با تحقق این کار بتوانیم کمک های مناسبی به بیماران و خانواده های آنها در زمینه درمان و تشخیص ارائه کنیم .
وی با اشاره به اینکه این بنیاد در بسیاری ازکشورها پیشرفته راه اندازی شده است، گفت: با حمایت مجموعه هایی مانند انجمن حمایت از بیماران کلیوی در صدد تشکیل این مجموعه در کشور هستیم.

** ابتلا 150 هزار ایرانی به بیماری کلیه پلی کیستیک 
سالاریان زاده با اشاره به اینکه برآورد می شود حدود 150 هزار ایرانی به بیماری کلیه پلی کیستیک مبتلا هستند، اظهار کرد: این بیماری معمولا در سنین جوانی و میانسالی بروز می کند و کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد. 
وی، مهمترین عضوی که بر اثر این بیماری ژنتیکی درگیر می شود را کلیه اعلام کرد و گفت: این بیماری اعضای دیگری مانند کبد، مغز و چشم را درگیر می کند اما شایع ترین آنها کلیه است.
سالاریان زاده گفت: هرچند این بیماری شیوع زیادی در کشور ندارد اما هزینه های هنگفتی را به بیمار، خانواده اش و جامعه تحمیل می کند و ضروری است اقدامات لازم برای پیشگیری آن انجام شود.
وی باتوجه به محدود بودن اعتبارات دولتی در این زمینه گفت: قطعا اعتبارات دولتی برای پوشش همه بیماران کافی نیست از این رو نیاز است تا روشی برای درمان و تحقیقات در زمینه این بیماری ارائه شود تا آنان با آرامش درمان خود را انجام دهند.
بیماری کلیه پلی کیستیک یک بیماری ژنتیکی مادرزادی است که کلیه ها مبتلا به کیست های متعددی می شود.
این همایش با حضور تعدادی از بیماران، اعضای این انجمن و متخصصان این حوزه امروز ( دوشنبه) در سالن همایش های پژوهشگاه رویان برگزار شد و مهمترین راه های پیشگیری این بیماری به اطلاع شرکت کنندگان رسانده شد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا