والدین پیشگیری از پوسیدگی دندان های کودکان را جدی بگیرند

دکتر مهدیا غلامی در گفت و گو باایرنا با اشاره به اینکه وارنیش (لاک) فلوراید روش موثری برای پیشگیری از پوسیدگی دندان های کودکان است افزود: با این روش دندان های آنان در مقابل پوسیدگی مقاوم می شود.وی استحکام مینای دندان و ماندگاری حدود 24 ساعته در بزاق دهان را از جمله مزایای این ماده اعلام کرد و گفت: براساس مطالعات انجام شده وارنیش فلوراید بین 30 تا 40 درصد باعث کاهش بروز پوسیدگی دندان می شود.غلامی با اشاره به اینکه استفاده از این روش پیشگیری برای بچه های مهدکودک تا دبستان رایج است، اظهار کرد: این ماده روی دندان کودک مالیده می شود و برای افزایش چسبندگی، توصیه می شود تا یک روز پس از استعمال وارنیش، کودک از مسواک زدن و خوردن غذاهای داغ و چسبنده خوداری کند.

وی ادامه داد: دفعات مصرف وارنیش فلورید به میزان خطر پوسیدگی دندان بستگی دارد و توصیه می شود کودکانی که دارای خطر بالای پوسیدگی هستند هر سه ماه یکبار و آنهایی که در معرض خطر کمتری قرار دارند ششماه یکبار از این ماده استفاده کنند.

این عضو عیات علمی با اشاره به اینکه استعمال این ماده در کودکان باید بصورت حرفه ای و توسط دنداپزشکان یا کادر درمانی آموزش دیده انجام گیرد اظهار کرد: این روش پیشگیری، روشی علمی و مؤثر برای مقابله از پوسیدگی دندان می باشد که در طرح های ملی با هدف ارتقاء سلامت دهان و دندان کودکان در مدارس و مهدکودک ها مورد توجه و استفاده می باشد.

وی به سایر اشکال موضعی استعمال فلوراید از جمله ژل و فوم فلوراید برای پیشگیری از پوسیدگی دندان اشاره کرد و گفت: این روش ها باید توسط دندانپزشکان و در مطب انجام شود.

غلامی گفت: استفاده از خمیردندان و دهان شویه فلوراید از دیگر روش های استعمال موضعی فلوراید برای پیشگیری از پوسیدگی است که افراد می توانند به صورت معمول از آنها استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا