احتمال ابتلا به انواع سرطان در زنان چاق 40 درصد بیشتر است

به گزارش ایرنا از هلث، تعریفی که از چاقی در این گزارش ارایه شده است، شاخص توده بدنی (BMI( 30 به بالاست. شاخص توده بدنی به اندازه گیری چربی بدن بر اساس قد و وزن در افراد بالغ گفته می شود. بسیاری از سایت ها با استفاده از قد و وزن بر مبنای فوت و پوند، توده بدنی را به صورت آنلاین محاسبه می کنند. تحقیقات نشان می دهد که چاقی در زنان احتمال ابتلا به انواع سرطان را نسبت به افرادی که وزن نرمال دارند، 40 درصد افزایش می دهد.در این تحقیق آمده است که چاقی از طریق مکانیسم های مختلفی باعث بروز سرطان می شود. برای مثال، چاقی سطح هورمون های مختلف از جمله استروژن و انسولین را تحت تاثیر قرار می دهد که نقش مهمی در شکل گیری توده های سرطانی دارند.

این اطلاعات آماری هفت سرطان شایعی را که با چاقی در ارتباط هستند، سینه (پس از یائسگی)، روده، لوزالمعده، مری، رحم (آندومتر)، کلیه و کیسه صفرا معرفی کرده اند. احتمال بروز این بیماری ها با افزایش وزن به صورت زیر است:

– سرطان سینه، 25 درصد

– سرطان لوزالمعده، 31 درصد

– سرطان روده، 32 درصد

– سرطان کلیه، 78 درصد

– سرطان کیسه صفرا، 100 درصد

– سرطان رحم (آندومتر)، 131 درصد

– سرطان مری، 133 درصد

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، حدود 78.6 میلیون نفر در آمریکا چاق هستند و چاقی در افراد 40 تا 59 بسیار شایع است. چاقی علاوه بر سرطان، احتمال سکته مغزی، بیماری های قلبی و دیابت را نیز افزایش می دهد.
نتایج این تحقیقات در نشریه Cancer منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا