کمک هزینه مالی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس به پژوهشگران دانشجو

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس دررابطه با ارتباط و پیوند دانشگاه‌ها و صنعت در دانشگاه تربیت مدرس گفت: دانشگاه تربیت  مدرس با توجه به ۱۷ دانشکده، چندین مرکز تحقیقاتی و یک پارک علم وفناوری نیز دارد که حدود ۱۷۶ تا شرکت دانش بنیان در آن هستند.

وی افزود: دانشگاه تربیت مدرس ارتباطات خوبی با صنعت ایجاد کرده‌ و معمولا پروژه‌هایی را که توسط صنعت یا جامعه کاربردی با دانشگاه‌ها بسته ‌می‌شود، این‌ها در دانشکده‌های ما کار‌ می‌شود. مسائل بحرانی کشور در زمینه‌هایی در دانشکده‌ها تعریف می‌شود و از طریق عقد قرارداد این کارها انجام‌می‌شود.

دانشجو گفت: به تدریج دانشگاه‌ تربیت مدرس در طی سالیان تجربه خوبی پیداکرده، سال گذشته نسبت به سال قبلش سال خوبی بوده امسال هم در حقیقت درآمدهای نسبتا مناسبی را از این طریق به دست آورده است. مجزا از بحث درآمد بحث حل مسائل کشور برای ما بسیار مهم است، حضور و تاثیرگذاری در بحران که برای ما حائز اهمیت است.

وی همچنین درباره اختراعات و پژوهش‌های دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس افزود: در دانشگاه‌های ما به دلیل اینکه تحصیلات تکمیلی است، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری هستند، بحث اختراعات و پیگیری آنها شامل چندین مرحله است، بحث TRL۱ تا TRL۹ که می‌رسد به تولید یعنی در حقیقت از یک ایده تا زمانی که بخواهد به یک تولید عملی برسد در دانشگاه‌ها و پژوهش دانشگاه‌ها و پارک علم وفناوری دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دانشجو در پایان اظهار داشت: امسال برای اولین بار حدود ۱۰۰ دانشجو در پارک علم وفناوری ما فعال هستند، برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد مبلغی با ۱۵ میلیون تومان و همچنین برای دانشجویان دکتری مبلغی حدود ۲۵ میلیون تومان کمک هزینه‌ای‌ پولی‌در نظر گرفته ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا