تولید اولین تراشه های مغزی شبه نورونی

سینا پرس: این طرز ساخت و طراحی، دو عملکرد اولیه پردازش و خاطره که تراشه نیاز است انجام دهد را از هم جدا می کند .این دو مرکز برای تبادل اطلاعات مرتب با هم ارتباط دارند. اگر چه این استراتژی با اعداد و ارقام  و از لحاظ نظری خوب کار می کند اما در داده های وسیع تر مانند پردازش دید و تصویر  یا زبان، کارآمد نیست. در سال های اخیر، محققان سراسر دنیا به راهکار جدیدی به نام "محاسبه شبه نورونی" دست یافتند تا به نوعی این مشکلات را مرتفع کنند.

براساس مقاله ای که در مجله Science به چاپ رسیده است، برای اولین بار در جهان، محققان شرکت IBM و دانشگاه کورنل موفق به تولید تراشه" محاسبه شبه نورونی" شدند.

روش خلاقانه در تولید این تراشه، ساخت آن توسط بیش از 5.4 میلیون ترانزیستور است که از طریق سیم های بسیار ظریفی به یکدیگر متصل شده اند. این ساختار، در واقع شبیه سازی شده 1 میلیون نورون مغزی است که با 256 میلیون سیناپس با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

این تراشه ها می توانند انقلابی در پیشرفت تکنولوژی باشند و طیف وسیعی از  محصولات که شامل کامپیوتر های یاری دهنده و روبات هایی که محیطشان را حس می کنند تا ساخت ابزار جدیدی برای افراد نابینا برای اینکه بتوانند محیط اطرافشان را تحلیل کنند می شوند را متحول کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا