کنترل و مهار آسم به کمک داروی جدید

مطالعات و پژوهش های جدید محققان در زمینه درمان داروئی بیماری آسم منجر به تولید و ساخت داروئی جدید با نام fevipiprant (QAW039) شد که می تواند به طرز قابل توجهی نشانه ها و عوارض آسم را کاهش داده ؛ عملکرد ریه را بهبود بخشیده و التهاب های سیستم تنفسی را از بین برده و عملکرد آن را بهبود بخشد.

مصرف داروی موسوم به Fevipiprant می تواند از وقوع حملات آسم پیشگیری کرده؛ میزان مراجعه بیماران به بیمارستان را کم و شرایط بیماران را به صورت ملموس و قابل توجهی با  گذشتن هر روز از ادامه درمان ، بهتر کند.

در همین رابطه پرفسور کریس برایتلینگ از اساتید دانشگاه لستر اعلام کرد: این داروی جدید می تواند روند درمان آسم را در آینده تغییر دهد.

در این مطالعات پژوهشگران برای بررسی دقیق تاثیرات این دارو به اندازه گیری میزان ائوزونوفیل موجود در ترشحات ریه پرداخته و میزان التهاب ها و گلبول های سفید خون که در پی بروز بیماری آسم افزایش پیدا می کند مورد مطالعه قرار گرفت.

گفتنی است میزان ائوزونوفیل موجود در اخلاط ریه افراد عادی حدود کمتر از یک درصد است اما این میزان در بیماران مبتلا به آسم بیشتر بوده و در موارد آسم شدید تا بیش از 5 درصد نیز افزایش پیدا می کند. نتایج آزمایش های انجام شده نشان می دهد میزان ائوزونوفیل موجود در ترشحات ریه بیماران دارای آسم شدید که 5 و 4 دهم درصد گزارش شده بود، پس از مصرف این دارو به مدت 12 هفته به  حدود 1 و 1 دهم درصد کاهش پیدا کرد.

پرفسور برایتلینگ در این رابطه گفت: مصرف داروی موسوم به Fevipiprant می تواند از وقوع حملات آسم پیشگیری کرده؛ میزان مراجعه بیماران به بیمارستان را کم و شرایط بیماران را به صورت ملموس و قابل توجهی با  گذشتن هر روز از ادامه درمان ، بهتر کند.

شرح کامل این پژوهش و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی The Lancet Respiratory Medicine journal منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا