رونمایی از نانومحصولاتی برای تولید LEDهای کارا

اینکرون (Inkron Oy) یکی از شرکت‌های تولیدکننده مواد پیشرفته مورد استفاده در صنعت نیمه‌هادی، نمایشگر و LED است. این شرکت اخیراً دو سری از محصولات نسل جدید خود را برای استفاده در ادوات روشنایی حالت جامد رونمایی کرده است: Inkron Die Attach (IDA) و Inkron LED Encapsulation (ILE) 
در این محصولات از پلیمر سیلوکسان و نانومواد جدید استفاده شده است. این محصولات می‌توانند هسته اصلی نسل جدید LEDها را تشکیل دهند تا در نهایت LEDهایی با کارایی بالا و هزینه کم تولید شود. اینکرون در حال حاضر با شرکت‌های مختلفی در آسیا، اروپا و آمریکا همکاری می‌کند.
در حال حاضر روند توسعه LEDها به سوی افزایش کارایی و طول عمر بوده و در این بین کاهش قیمت اصلی‌ترین چالش نسل جدید LEDهاست. استفاده از فسفرهای جدید زیست سازگار با باندگپ کم عرض نظیر نقاط کوانتومی، یکی از روش‌های بهینه‌سازی LEDهاست. استفاده از ILE و IDA می‌تواند به تمامی این نیازها پاسخ داده و فرصت‌های تازه‌ای برای بهینه‌سازی عملکرد LEDها ایجاد می‌کند.
نانوترم (Nanotherm) یکی از شرکت‌های پیشروی انگلیسی در حوزه ساخت LED است. این شرکت زیرلایه‌های ارزان با عملکرد گرمایی بالا برای ساخت LED تولید می‌کند و در این مسیر از همکاری اینکرون نیز بهره‌مند می‌شود. رالف ویر، مدیرعامل شرکت نانوترم، می‌گوید: « ما با شرکت‌های تولیدکننده LED در سراسر جهان همکاری می‌کنیم. یکی از نظراتی که از سوی همکاران به ما داده شده این است که محصول IDA شرکت اینکرون بهترین عملکرد را داشته است. این محصول کاملاً با نسل جدید LEDها مطابقت دارد.»
IDA محصولی است که با استفاده از آن تراشه LED به زیرلایه متصل می‌شود. این محصول رسانایی حرارتی بالایی داشته و از پایداری قابل توجهی برخوردار است. این ویژگی‌ها برای ساخت LED با کارایی و توان بالا ضروری است. این محصول می‌تواند عایق یا رسانا باشد و همچنین می‌توان آن را شفاف یا انعکاس‌دهنده نور ساخت، بنابراین از آن برای طراحی انواع مختلف LED می‌توان استفاده کرد. IDA می‌تواند مقاومت حرارتی LED را کاهش داده و روشنایی را بین 3 تا 5 درصد افزایش دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا