ساخت کارخانه تولید تجاری نانوسلولز در هلند

شرکت ساپی (Sappi) که از تولیدکنندگان پیشگام جهانی در حوزه خمیر چوب و گرافیک، کاغذهای بسته‌بندی و فراورده‌های خاص است، به زودی کارخانه تولید نانوسلولزکم‌هزینه را در کشور هلند راه‌اندازی خواهد کرد. انتظار می‌رود این کارخانه طی 9 ماه آینده عملیاتی شود. 
به گفته آندریا روسی، رییس گروه فناوری شرکت ساپی، «این کارخانه پایلوت، به شرکت ساپی کمک خواهد کرد تا به حوزه‌های کسب و کاری مشابه مبتنی بر مواد خام تجدیدپذیر وارد شود». یکی از راهبرد‌های اصلی ساپی، پیگیری فرصت‌های رشد جدید براساس تولید مواد عملکردی ابداعی از منابع تجدیدپذیر است. 
به گفته روسی، «این کارخانه پایلوت، تولید نانوفیبر سلولزی (CNF) را با استفاده از فناوری اختصاصی توسعه یافته توسط دانشگاه ناپیر و شرکت ساپی آزمایش خواهد کرد». مکان استقرار این کارخانه در برایت‌لندز چملوت، این امکان را برای شرکت ساپی فراهم می‌کند تا به آسانی به شرکای مختلفی که ساپی به دنبال توسعه محصولات مشترک با آن‌هاست، دسترسی پیدا کند. 
CNF تولیدی شرکت ساپی با داشتن مورفولوژی منحصربه فرد، به طور خاص منطبق بر کاربردهای های‌دروفیلیک یا های‌دروفوبیک است. محصولاتی که با استفاده از CNF شرکت ساپی تولید می‌شوند، برای تبدیل پلاستیک‌ها و کامپوزیت‌های تقویت شده الیافیِ قوی‌تر و سبک‌تر به کاربردهای داروسازی و غذایی بسیار مناسب است. 
ساپی و دانشگاه ادینبرگ ناپیر در دسامبر سال 2014 میلادی، پروژه‌ی 3 ساله‌ای را برای یافتن فرایندهای ذخیره انرژی کم‌هزینه آغاز کردند. بر اساس این پروژه، شرکت ساپی این امکان را خواهد داشت تا با استفاده از تکنیک‌های کنونی، نانوسلولزی در سطح تجاری تولید کند.  

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا