دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو برگزار می شود

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فقدان گردهمایی متوالی و پایدار با نگاهی محتوایی و راهبردی در ایران به عنوان کشوری نفت خیز، حضور بخش خصوصی بعنوان بانی برگزاری کنگره و رویکرد توامان فنی و اقتصادی به مسائل و چالش های حوزه نفت و نیرو از جمله مواردی است که ضرورت برگزاری این رویداد را تبیین می کند.
از این رو دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو با بررسی راهبردهای توسعه و سرمایه گذاری در بخش نفت و نیرو از دو دیدگاه درونزایی و برونگرایی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود. 
بنیان گذاری و تداوم برگزاری منظم رویدادهایی که با نگاهی راهبردی این حوزه را مورد بررسی قرار دهند، می تواند اثرات عمیق و بلندمدتی را در سیاست گذاری این حوزه و تبیین نقشه راه بگذارد.
اولین کنگره راهبردی نفت و نیرو در جهت تامین اهداف فوق، در تاریخ 27 تا 29 مهرماه 1394 با حضور مقامات تراز اول کشور و بیش از 150 شرکت کننده خارجی و 2هزار شرکت کننده داخلی و 16 سخنران کلیدی از مهم ترین شرکت ها و نهادهای مطرح بین المللی حوزه نفت و نیرو در هتل المپیک تهران برگزار شد.
**محورهای اصلی در برگزاری دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو 
بیمه های اعتباری و روش های جدید تامین مالی در بخش انرژی، بررسی تجارب و ساختار شرکت های NOC و E&P، ضرورت اجرای طرح های ازدیاد برداشت از میادین نفت و گاز ایران و مروری بر تجارب جهانی و آسیب شناسی عدم توسعه بخش خصوصی در صنایع نفت و گاز و راهکارهای تقویت آن ، همچنین رگولاتوری در بخش انرژی، تجارب جهانی و راهبردهای ملی از محورهای اصلی این کنگره به شمار می روند. 
از سوی دیگر ارتقای بهره وری در بخش انرژی، برنامه های آتی پتروشیمی و راهبردهای توسعه بخش پایین دست، انرژی های نو(تجارب موفق جهانی) و گزینه های اقتصادی تخصیص منابع گازی ایران همچنین چالش ها و راهکارهای ارتقای فناوری پس از انتقال آن از دیگر محورهای کنگره راهبردی نفت و نیرو است که می توان به آن اشاره کرد. 
آخرین مهلت ارسال چکیده ی مبسوط برای این کنگره 15 تیرماه سال جاری است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا