تاسیس 2 پژوهشکده خدمات پزشکی و انرژی‌های تجدیدپذیر تا سه سال آینده

وی افزود: در این زمینه، تولید نیروگاه‌های سیار از جمله فعالیت‌های این سازمان به شمار می‌رود که در زندگی عشایر کاربرد فراوانی دارد و هم‌اکنون حدود پنج هزار عدد از این دستگاه‌ها در حال ساخت است.

 دکتر نجف قراچورلو در برنامه "سحرلر" شبکه استانی سهند، با اشاره به برنامه‌های آینده سازمان جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: تا سه سال آینده دو پژوهشکده دیگر در سطح ملی، به شمار پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی استان اضافه می‌شود که یکی از آن‌ها درخصوص خدمات پزشکی و دیگری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود.

وی با اشاره به سابقه تشکیل نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: در سال 59 و با دستور امام خمینی (ره) شورای انقلاب فرهنگی و پس از آن جهاد دانشگاهی تشکیل شد و واحد استانی آذربایجان شرقی از اولین واحدهای تشکیل شده پس از استان تهران بود، به نوعی می‌توان گفت ستاد انقلاب فرهنگی از تبریز تشکیل شده است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس نیز فعال بوده و در آذربایجان‌شرقی نیز در طول دوران دفاع مقدس در دانشکده فنی دانشگاه تبریز با مدیریت جهاددانشگاهی، برای پشتیبانی جنگ، مهمات ساخته می‌شد که در بمباران این دانشکده، 22 تن از همکاران ما به شهادت رسیدند.

قراچورلو گفت: جهاد دانشگاهی استان در برنامه سه سال آینده خود تشکیل سه گروه تخصصی برای توسعه فعالیت‌های خدمات پزشکی را در دستور کار قرار داده است که تا پایان امسال یکی از این گروه‌ها تحت عنوان گروه تخصصی بررسی اختلالات ژنتیکی و تاثیر آن در ناباروری تشکیل خواهد شد.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در این نهاد معاونت تجاری‌سازی و اشتغال دانشجویان، به امر تجاری‌سازی فناوری‌ها مشغول است، خاطرنشان کرد: نیروهایی که در جهاد دانشگاهی حضور دارند، از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند و با تجاری‌سازی فناوری‌های تولیدشده در جهاد، چندین شغل مستقیم و غیرمستقیم به وجود می‌آید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا