12 راهکار ساده برای حفظ امنیت شخصی در اینترنت

گشت زنی در دنیای وب امروزه به دلیل جذابیت ها و تنوع بسیار بالای این فضا به یکی از اصلی ترین عادت های بشری تبدیل شده است؛ اما باید دانست که حفظ امنیت کاربر در این زمینه بسیار مهم است و اگر افراد به امنیت خود در این فضا بها ندهند ممکن است جذابیت دنیای وب به زودی برای آنها تبدیل به تلخی شود.

شما به عنوان کاربر دنیای وب برای محافظت از خود در این زمینه نیاز به کسب مدرک خاص دانشگاهی نخواهید داشت و با انجام این 12 راهکار می توانید خطرهای احتمالی در این زمینه را به حداقل برسانید.

خوشبختانه می توان گفت که شما به عنوان کاربر دنیای وب برای محافظت از خود در این زمینه نیاز به کسب مدرک خاص دانشگاهی نخواهید داشت و با انجام این 12 راهکار می توانید خطرهای احتمالی در این زمینه را به حداقل برسانید.

  • به روز نگه داشتن نرم افزارهای خود

پیام های به روز رسانی مرورگر ها و سایر ابزار وب گردی ممکن است گاهی آزار دهنده باشد اما باید بدانید که یکی از اصلی ترین راه های ایمن سازی خود در محیط وب انجام این کار است.

  • سبک کردن مرورگر

تمامی افزونه ها و نرم افزارهای جانبی نصب شده مرورگر خود را پاک کنید زیرا این نرم افزارها نه تنها تجربه وب گردی شما را کند می کنند بلکه ممکن است به عنوان ابزاری برای جاسوسی مورد استفاده قرار گیرند.

  • تائید هویت دوعاملی را فعال کنید

بسیاری از کمپانی ها مانند گوگل، اپل و مایکروسافت امروزه به شما انتخابی می دهند که با استفاده از آن می توانید تائید هویت دو عاملی را بر روی حساب کاربری خود فعال کنید. به این ترتیب برای ورود به حساب کاربری خود در کنار دریافت کد بر روی تلفن همراه خود نیاز است تا کد شخصی ثبت کرده خودتان را نیز وارد کنید.

  • فعالیت های حساب کاربری خود را چک کنید

برخی از وب سایت ها امکانی دارند که کاربران با استفاده از آن می توانند تعداد دفعاتی که به حساب خود وارد شده اند را مشاهده کنند و به این ترتیب اگر کسی بدون اجازه و بی اطلاع به حساب فرد دسترسی داشته باشد با انجام این امر رسوا خواهد شد.

  • صفحه نمایش تلفن همراه خود را قفل کنید

اگر به قفل تلفن همراه خود اهمیت ندهید ممکن است هر کسی تنها با برداشتن تلفن همراه شما بتواند به حساب های کاربری شبکه های اجتماعی و مرورگرهای شما دسترسی پیدا کند.

  • از حساب کاربری لپ تاپ خود محافظت کنید

مورد بالا می تواند درباره لپ تاپ ها و کامپیوترهای شخصی خانگی هم صدق کند، به خصوص که برخی افراد مرورگرهای خود را به گونه ای تنظیم می کنند که با استفاده از آن می توان به صورت خودکار و بدون وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد حساب های کاربری شبکه های اجتماعی مختلف شد.

  • رمز گذاری دو طرفه را فعال کنید

برخی از نرم افزاری های ارتباطی به شما این امکان را می دهند که بتوانید مکالمات خود را با مخاطبانتان به صورت دو طرفه رمز گذاری کنید. به این ترتیب هیچ کس (حتی کارکنان شرکت ارائه دهنده این نرم افزار) نمی تواند به مکالمات شما دسترسی داشته باشد.

  • مراقب وای فای های عمومی باشید

یکی از بدی های این نوع از وای فای ها این است که هر شخصی از جمله خود شما می تواند به آن متصل شود و بنابراین باید در هنگام استفاده از این نوع از وای فای مراقب سایت هایی که به آن وارد می شوید و یا فایل هایی که با استفاده از این نوع از اینترنت به اشتراک می گذارید باشید.

  • بیش از نیاز اشتراک گذاری نکنید

به یاد داشته باشید که شبکه های اجتماعی هر کدام ذاتا عمومی هستند و اگر به اشتراک گذاری بیش از حد در درون آنها بپردازید، هر کسی می تواند موقعیت مکانی شما و کاری که انجام می دهید را زیر نظر بگیرد.

  • حساب های کاربری کلیدی خود را چک کنید

تمامی سوالات امنیتی که ممکن است به بالا بردن امنیت حساب کاربرتان به شما کمک کند را پاسخ دهید به این ترتیب اگر شخصی سعی داشته باشد تا به حساب شما وارد شود باید اطلاعات خیلی جزئی را درباره زندگی شما را بداند.

  • از امنیت آنلاین بهره مند شوید

تعداد بسیار زیادی نرم افزار و ابزار امنیت وجود دارند که می توانید با فعال سازی آنها بر روی دستگاه خود ایمنی وب گردی را بیش از پیش افزایش دهید.

  • از چند ترفند استفاده کنید

یکی از ترفند ها در دنیای واقعی این است که سعی کنید در مواقعی که از وبکم خود استفاده نمی کنید به نحوی روی آن را بپوشانید. علاوه بر این بهتر است تا جایی که می توانید نام کاربری و رمز عبور حساب های کاربری خود را در جایی ننویسید و تنها به خاطر بسپارید.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا