برنامه ریزی مصر برای توسعه میادین گاز و نفت

جنگ روسیه و اوکراین منجر به تغییرات جدی در ساختار زنجیره جهانی تامین انرژی و قیمت های بین المللی شد. به همین دلیل بسیاری از کشورها تصمیم به بازنگری کلی در سیاست های این حوزه گرفتند و برخی کشورها نیز اقدام به سرمایه گذاری برای توسعه و شناسایی میادین جدید نفت و گاز کردند.

به گزارش سیناپرس، دولت مصر اعلام کرد: در نظر دارد سه مناقصه با هدف توسعه میادین نفتی، اکتشاف گاز و تولید در سال جاری میلادی برگزار کند.

این تصمیم مصر با هدف افزایش تولید داخلی و کاهش وابستگی این کشور به واردات حامل های انرژی اتخاذ شده و طارق الملا وزیر نفت و منابع معدنی این کشور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نفت مصر در روز یکشنبه گفت: دولت مصر در نظر دارد امسال سه مناقصه مهم برای پروژه های اکتشاف و تولید نفت و گاز برگزار کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی نیل، این مقام ارشد دولت مصر در توضیح اخذ سیاست فوق علی رغم هزینه بر بودن آن اعلام کرد: ما قصد داریم در حوزه انرژی تا حد ممکن دارای خودکفایی باشیم و این سه مناقصه بین المللی در راستای دستیابی به این هدف انجام می شود. ما از تمامی شرکت های پیشرو در عرصه  اکتشاف و تولید نفت و گاز درخواست می کنیم در این مناقصه ها شرکت کنند.

به گزارش سیناپرس، این رویداد قرار است تا ۱۵ فوریه ادامه داشته باشد و بیش از ۳۰ هزار نماینده صنعت نفت و گاز از حداقل ۶۰ کشور جهان را گرد هم بیاورد.

دولت مصر قصد دارد از این رویداد در راستای دستیابی به اهداف خود استفاده کرده و بهترین گزینه ها را برای توسعه میادین استخراج گاز و نفت خود به خدمت گیرد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا