آیا هکرها می توانند نتایج انتخابات را تعیین کنند؟

انتخابات آمریکا به صورت ویژه ای زیر سایه ترس حملات سایبری قرار گرفته است و در این میان هر دو گروه درگیر در این انتخابات، به یک اندازه از چنین امری وحشت دارند. انتخابات در ایالات متحده به صورت دیجیتالی برگزار می شود و رای دهندگان از طریق سیستم های کامپیوتری ویژه ای می توانند به سراغ دادن رای خود بروند و همین امر نیز موجب شده است تا شایعه امکان هک شدن این دستگاه ها و دستکاری رای ها مطرح شود.

هکرها می توانند نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دستخوش تغییر کنند، حتی اگر اقدام به هک نکرده باشند.

چنین نگرانی هایی بدون شک در مراکز امنیتی آمریکا نیز بازتاب خواهند داشت و به همین دلیل نیز مسئولان این مراکز به فکر امن سازی مراکز داده های خود رفته و از برجسته ترین نیروهای امنیتی برای مقابله با هر گونه هک احتمالی استفاده کرده اند. هکرهای کلاه مشکی ممکن است برای دست یابی به مرکز داده های انتخابات اقدام کنند و این تهدید را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت ولی مسئولان امنیتی آمریکا برای چنین شرایطی نیز راهکارهای متفاوتی را اندیشیده اند. یکی از روش های آنها نظارت بر روند ارسال اطلاعات و استفاده از تکنیک های رمزنگاری است ولی متخصصان چنین چیزی را کافی نمی دانند.

یکی از متخصصان امنیتی درباره این شرایط به سناریو ویژه ای اشاره کرده است که می تواند بسیار عجیب باشد. او معتقد است که اگر انتخابات به خوبی پیش برود ولی روز پس از اعلام رای ها، هکرها به صورت علنی در رسانه ها اعلام کنند که نتایج را دستکاری کرده اند، آنگاه کشور آمریکا در هرج و مرج فرو خواهد رفت. نکته جالب این است که حتی ممکن است ادعایی از این دست را بتوان کاملا جعلی دانست ولی مطرح شدن آن می تواند کل انتخابات را زیر سوال ببرد و همین امر به سادگی نشان دهنده میزان وحشت و عدم امنیت سایبری در انتخابات پیش روی این کشور است.

به این ترتیب می توان گفت که پاسخ به این سوال کاملا واضح است، هکرها می توانند نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دستخوش تغییر کنند، حتی اگر اقدام به هک نکرده باشند. این امر نشان دهنده قدرت رسانه های امروزی است و نشان می دهد که حجم عظیم و بی سابقه تخریبی که دو کاندیدای آمریکایی یعنی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون علیه یکدیگر به کار بسته اند، چگونه دامان این کشور را گرفته و حتی اقتصاد جهانی را دستخوش تغییر خواهد کرد.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا