تعامل با واقعیت افزوده در فیلم های از پیش ضبط شده

واقعیت افزوده به شدت در دنیای امروزی ما در حال پیشرفت است و در این میان مواردی مانند بازی پوکمان گو توانسته اند تا به درک عمومی از واقعیت افزوده در جهان کمک شایانی بکنند. حال متخصصان ام آی تی توانسته اند تا راهکاری بسیار ویژه را برای تعامل با اجسام به کمک واقعیت افزوده ابداع کنند که می تواند تحولی در زمینه ساخت ویدیو ها به وجود بیاورد.

می توان جسم را به صورت ثابت در فیلم قرار داده و با کمک ماوس کامپیوتر آن را به اطراف کشیده و شاهد اعمال حرکتی واقع گرایانه بر روی آن بود.

برای این کار، تنها به یک ویدیوی 4 الی 5 ثانیه ای نیاز خواهد بود که در آن جسم حاضر در محیط باید با ارتعاش همراه بوده و مورد فیلم برداری قرار بگیرد. در ادامه این ارتعاشات توسط این سیستم تحلیل می شوند و به کمک کامپیوتر می توان از اطلاعات ثبت شده در این زمینه استفاده کرد.

به این ترتیب می توان جسم را به صورت ثابت در فیلم قرار داده و با کمک ماوس کامپیوتر آن را به اطراف کشیده و شاهد اعمال حرکتی واقع گرایانه بر روی آن بود. در گزارش ویدیویی مربوطه می توانید اعمال این روش بر روی چندین جسم مختلف را مشاهده کنید و متوجه شوید که کار کردن با این سیستم تا چه اندازه ساده خواهد بود. به کمک این سیستم می توان محتوای اضافه ای را به فیلم ها افزود که با اجسامی که از پیش تصویر بردرای شده اند تعامل داشته و بازخوردهایی واقع گرایانه را از آنها دریافت می کنند.

منبع: Engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا