ارتباط شرایط روحی و مصرف سبزیجات

با توجه به تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان استرالیایی، خوردن مقادیر زیادی از میوه ها و سبزیجات می تواند به شادابی روحی انسان کمک کند .

دانشمندان دانشگاه کوئینزلند استرالیا این مساله را روی 12 هزار نفر آزمایش کرده و به این نتیجه دست یافتند که اگر انسان در روز هشت وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات مصرف کند، از نظر روحی در شرایط بهتری قرار  خواهد گرفت .

دکتر Redzo Mujcic پژوهشگر دانشگاه کوئینزلند در مصاحبه ای که با یک برنامه رادیویی داشت، اعلام کرد که تاکنون هر دستورالعملی که برای مصرف بیشتر و یا بهتر میوه و سبزیجات ارائه شده، سلامت جسمانی انسان را در نظر گرفته شده بود، در حالی که این تحقیقات جدید سلامت روانی فرد را مورد هدف قرار داده است .

در این تحقیقات به میزان میوه و سبزیجات انتخاب شده توسط فرد توجه شده و سپس آن را با سطح خوشنودی ، استرس و شادابی ایجاد شده پس از مصرف، مقایسه کرده اند . نتیجه نشان می دهد که خوردن پنج وعده میوه و پنج گونه سبزیجات در هر روز باعث می شود تا فرد شادتر و خوشنودتر باشد. کمتر از ده درصد افراد مورد آزمایش قرار گرفته ، میزان میوه و سبزیجات خود را در روز ده وعده قرار داده بودند و نتیجه در این گروه ملموس تر و دقیق تر به نظر می رسید . به طور کلی با این بررسی ها می توان گفت، مصرف هشت وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات در روز به سلامت روانی فرد کمک می کند و وی را از نظر روحی شاد تر نگه  داشته و میزان رضایت فرد از زندگی را بیشتر می کند .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا