ورود بانکها به حوزه دانش بنیان با طرح تحول نظام بانکی

علیرضا دلیری گفت: چندی پیش رئیس جمهور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی و ایجاد ثبات در آن به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از اجرای طرح تحول نظام بانکی به عنوان مهمترین بسته مالی و پولی برای رونق اقتصادی کشور در سال ۹۵ خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی درباره اجرای طرح تحول نظام بانکی اظهار کرد: پیش از اجرای این طرح بانک‌ها ورودی به حوزه دانش‌بنیان نداشتند و از طرح‌های با ریسک بالا حمایتی نمی‌کردند و این مسئله به علت عدم ریسک پذیری آنها بود همچنین به علت قوانین حاکم بر بانک‌ها نمی‌توانستیم در این موضوع دخالتی داشته باشیم.

دلیری عنوان کرد: تحول در سیستم نظام بانکی قابلیت و امکان ایجاد فایلی مستقل برای حوزه دانش بنیان یا عقد جدید در نظام بانکی را می‌دهد که مختص طرح‌های با فناوری بالا که خود به خود ریسک بالایی دارند، است. بنابراین با اجرای طرح تحول نظام بانکی حمایت مالی طرح‌های فناورانه و تامین مالی از سیستم بانکی بهتر صورت خواهد گرفت و بودجه مالی عظیمی به سمت این حوزه و شرکت‌های دانش بنیان حرکت خواهد کرد که در تولیدات دانش بنیان اثرگذاری بسیاری می‌گذارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی با بیان اینکه طرح‌های با ریسک بالا قطعا سود بالایی نیز دارند گفت: البته همه این طرح‌ها با موفقیت به اتمام نمی‌رسند از هر ۱۰ طرح با فناوری بالا در دنیا معمولا ۶ طرح با شکست، ۲ طرح با سود متوسط و ۲ طرح با سود بالا مواجه می‌شوند اما سود طرح‌هایی که به موفقیت می‌رسند به قدری زیاد است که تمام شکست و زیان‌ها را جبران می‌کند.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که منفعت این طرح‌ها از طرح‌های عادی بیشتر است البته امکان مدیریت کاهش ریسک با عواملی همچون تسهیلات ارزان قیمت، معافیت مالیاتی و گمرکی و  صدور بیمه نامه برای طرح‌های با ریسک بالا وجود دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا