تاثیر پخش آهسته تصویر جرم بر میزان ارتکاب جرائم

پژوهشگران بسیاری که تمرکز کاری خود را بر روی استفاده از پخش های ویدیویی حرکت آهسته از جرائم  خشونت آمیزی که با استفاده از دوربین های مدار بسته ثبت شده اند گذاشته اند. بر اساس نظر این پژوهشگران این اقدام ممکن است این جرائم  را بسیار بدتر از چیزی که واقعا بوده اند نشان دهد زیرا کلیپ های حرکت آهسته جزئیات بیشتری از حادثه را به نمایش می گذارد و قصد و نیات انجام جرم را تا حدودی برای بینندگان پر رنگ تر می کند و در این میان نظرات درباره این طرح به دو بخش کاملا متفاوت تقسیم شده است.

موافقان این طرح معتقدند که این امر از نظر علمی بسیار مفید است زیرا بر اساس اطلاعات منتشر شده در این زمینه، افزایش استفاده از فیلم های دوربین های مدار بسته، کلیپ های تلفن های همراه هوشمند و دوربین های جاسازی شده بر روی بدن پلیس ها به خصوص در حالت آهسته، می تواند برداشت هایی که از اهداف افراد برای انجام این جنایات انجام می شود را به شدت شدید تر از پخش عادی این تصاویر نشان بدهد. علت این امر نیز این است که ذهن انسان با دیدن این کلیپ های تصویر آهسته تصور می کند که فرد خاطی برای تصمیم گیری درباره انجام عمل خشونت آمیز خود زمان بیشتری داشته است.

با این وجود این سیستم، نقاط منفی مخصوص به خود را نیز دارد، این محققان همچنین هشدار داده اند که این قضاوت درباره قصد و نیات عاملان در زمینه پرونده های جنایی ممکن است مرگ و زندگی افراد خاطی را تحت تاثیر قرار دهد پس بنابراین استفاده از کلیپ های حرکت آهسته از جرم انجام شده باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد.