تاثیر ویتامین D بر درمان سرطان

تیم تحقیقاتی دکتر بروس هولیس در نشست بین المللی جامعه شیمی آمریکا (ACS) این دیدگاه را این گونه توضیح می دهد «اگر وجود توموری در بافت برداری پروستات ثابت شود، آسیب شناس میزان تهاجم آن تومور را بر اساس مقیاسی تحت عنوان سیستم تبه بندی گلیسون (Gleason Grading)، طبقه بندی می کند. تومور هایی که در این مقیاس نمره 7 به بالا را کسب کنند به عنوان تومور های مهاجم و بدخیم شناسایی شده و احتمال رشد بالایی دارند. این دسته از تومور ها نیازمند این هستند که با عمل جراحی یا پرتو درمانی از غده پروستات خارج شوند. در مقابل، تومور های پروستاتی که در طیف گلیسون نمره 6 به پایین دارند خوش خیم بوده و در برخی موارد ممکن است هیچ گونه عارضه ای برای سلامتی مردان در طول زندگی شان ایجاد نکنند.»

دکتر بروس هولیس که  یکی از  محققان برجسته دانشگاه پزشکی جنوب کارولینا در این باره می گوید: «در مواردی که فرد به تومور های خوش خیم مبتلا می شود بسیاری از اورولوژیست ها این بیماری را درمان نمی کنند اما در مقابل کاری تحت عنوان نظارت و مراقبت فعال انجام می دهند. خطرات جانبی درمان توسط جراحی یا پرتو درمانی احتمالا از خود بیماری بدتر است، پس دکترها یک سال صبر می کنند سپس به منظور فهمیدن درجه بیماری نمونه برداری دیگری انجام می دهند.به هرحال زمانی که شخص متوجه می شود که به سرطان پرستات هرچند خوش خیم، مبتلا شده باعث نگرانی ها و امراضی برای شخص و خانواده اش می شود همین عامل هم مردان را بر می انگیزد تا علیرغم خطرات وجود عوارض جانبی مانند عفونت، بی اختیاری ادرار و عدم نعوظ  ، عمل پرستات انجام دهند .اما شخص قبل از این که مورد جراحی قرار گیرد باید 60 روز از زمان نمونه برداری خود صبر کند تا التهاب ناشی از نمونه برداری فروکش کند.»

داتنشمدان در تحقیقات متوجه شدند که اگر به این مردان درطول این دوره 60 روزه مکمل های ویتامین D  داده شود، می توان شاهد این بود که این امر بر روی سرطان آن ها موثر است. تحقیق قبلی این دانشمندان نیز نشان داده بود که 55 درصد مردانی که سرطان پروستات خوش خیم دارند و برای 1 سال از مکمل های ویتامین D استفاده می کنند در طیف گلیسون، رتبه کم تری کسب کرده یا حتی تومورهای پرستات آن ها ناپدید شده است.

نتایج ابتدایی این تحقیق حاکی از این بود که بسیاری از مردانی که ویتامین D  دریافت می کردند در تومورهای خود نشانه هایی از بهبودی داشته اند درحالی که تومورهایی تحت درمان بودند در همان مرحله مانده یا بدتر شده بودند. به علاوه، ویتامین D باعث  تغییرات ظاهری در بسیاری از سلول های پروتئینی و چربی، به خصوص آنهایی که در منطقه ملتهب واقع بودند، شده بود. دکتر هولیس در ادامه بیان کرد: «سرطان غده پرستات با سوزش و التهاب مرتبط است .ویتامین D به صورتی محسوس و واقعی با این سوزش و التهاب در درون غده پرستات مبارزه می کند.»

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا