باید بستر قانونی برای تشکیل 10 شرکت مشاور گردشگری فراهم شود

معاون رئیس جمهور  در این دیدار، استفاده از تجربیات اساتید و دلسوزان حوزه گردشگری را برای رشد و توسعه این صنعت مفید دانست و گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آماده استفاده از نظرات ، پیشنهادات و تجربیات، صاحب نظران و اساتید حوزه گردشگری است و در این زمینه هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به احکام تدوین شده در برنامه ششم توسعه در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افزود: این احکام در 12 صفحه و به صورت تفکیک شده در سه بخش، وضعیت مطلوب را به لحاظ کمی و کیفی ترسیم کرده است، همچنین نقشه راه رسیدن به این نقطه مطلوب در این احکام، مشخص شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه لازمه مدیریت گردشگری، تمرکز و یکپارچگی است، تصریح کرد: ما امروز براین باور هستیم که گردشگری یک ظرفیت عظیم و قابل توجه است و می تواند در توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور نقش موثری داشته باشد، بنابراین برای استفاده از این ظرفیت باید هماهنگی، یکپارچگی و همکاری را در دستور کار قرار دهیم

انجمن های علمی و پژوهشی هستند که نظراتشان حائز اهمیت است و می توان انجمن علمی گردشگری ایران را عصاره این گروه دانست.

سلطانی فر با اشاره به ظرفیت کشور در حوزه گردشگری حلال، اضافه کرد: بسترها و زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن ایران به کانون گردشگری حلال دنیا وجود دارد و براساس سند چشم انداز 20 ساله کشور برای 10 سال آینده، کشور ما باید میزبان 20 میلیون گردشگر باشد، این در حالی است که هدفگذاری ما برای 10 سال آینده 32 میلیون گردشگر، شامل 20 میلیون گردشگر مسلمان و 12 میلیون گردشگر از کشورهای اروپایی و غربی است.

وی در ادامه به موضوع اشتغال فارغ التحصیلان بخش گردشگری اشاره کرد و افزود: باید با استفاده از ساز و کارهای موجود، زمینه اشتغال فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با گردشگری را در بخش های مختلف این صنعت فراهم کنیم.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: با ایجاد زمینه اشتغال برای فارغ التحصیلان حوزه گردشگری، رغبت و اشتیاق افراد برای تحصیل در این حوزه افزایش می یابد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه نظرات و پیشنهادات سه گروه غیر دولتی مرتبط با گردشگری باید در سیاست گذاری های این بخش مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: گروه اول دانشگاهیان، انجمن های علمی و پژوهشی هستند که نظراتشان حائز اهمیت است و می توان انجمن علمی گردشگری ایران را عصاره این گروه دانست.

وی اضافه کرد: گروه دوم بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری شامل تورگردانان، هتل داران، آژانس داران و موسسات آموزشی مرتبط با گردشگری هستند و گروه سوم تشکل های غیردولتی(NGO) و رسانه های مرتبط با گردشگری هستند که باید نظراتشان در تصمیم گیری های حوزه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور گفت: تشکیل و ایجاد تشکل های غیردولتی جدید، موضوعی است که باید به آن توجه شود چراکه با رونق این(NGO)ها می توانیم بیش از پیش از نظرات دلسوزان و فعالان بخش گردشگری استفاده کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تشکیل شرکت های مشاور گردشگری خاطرنشان کرد: این موضوع باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد و بستر قانونی لازم برای تشکیل 10 شرکت مشاور گردشگری فراهم شود.

سلطانی فر همچنین عنوان کرد: هرچه که دراین مسیر نقطه نظرات و ایده ها بیشتر باشد پیشرفت بیشتری حاصل خواهد شد و به نتیجه دلخواه خواهیم رسید.

همچنین دراین جلسه اعضای هیئت مدیره انجمن علمی گردشگری ایران دکترمحمدحسین ایمانی خوشخو(رئیس دانشگاه علم وفرهنگ و رئیس انجمن)،عبدالرضا رکن الدین افتخاری(عضو سابق هیئت مدیره)،منوچهرجهانیان(رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم وفرهنگ وعضو جدید)،حمید ضرغام بروجنی(عضو جدید هیئت مدیره ) ،سید سعید هاشمی(عضو هیئت مدیره )، مهدی کروبی (عضو جدید هیئت مدیره )،علی اصغر شالبافیان (عضو جدید هیئت مدیره )، محمدرضا رضوانی (عضو جدید هیئت مدیره)، سیاوش ایمنی(بازرس)و مهرناز شفیعیان (بازرس) و نفیسه پورصدوقیان (دبیر انجمن) به ارائه نظرات وپیشنهادات خود پرداختند و اعضای هیئت مدیره سابق انجمن مورد قدردانی قرار گرفتند.

گزارش:فرگل غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا