پلاستیک رشد فیبروم را تحریک می کنند

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، مواد شیمیایی رایج به نام فتالات که در محصولات مصرفی روزمره یافت می شود ممکن است باعث افزایش رشد فیبروم ها، تومورهای غیرسرطانی که در رحم زنان رشد می کنند، شود.

به گزارش سیناپرس، تحقیقات جدید نشان می دهد: که اگر زنان در معرض غلظت بالای برخی از فتالات ها مانند DEHP قرار بگیرند با احتمال بالای ابتلا به فیبروم علامت دار روبرو هستند. DEHP رایج ترین عضو از دسته فتالات ها است که به عنوان نرم کننده برای افزایش ماندگاری محصولاتی مانند پرده حمام، اثاثه یا لوازم داخلی خودرو، ظروف غذا و کفش استفاده می شود.به گزارش سیناپرس، این مایع چسبناک بی رنگ در روغن محلول است اما در آب حل نمی شود.

در مطالعات جدید، تیم پژوهشی کشف کرد: قرار گرفتن در معرض DEHP ممکن است باعث ایجاد یک مسیر هورمونی شود که منجر به اتصال یک گیرنده پاسخ محیطی به دی ان ای و ایجاد تومورهای فیبرومی می شود.

مطالعه دانشگاه نورث وسترن یک ارتباط علی بین فتالات های محیطی شامل مواد شیمیایی سمی موجود در محصولات مصرفی رایج با رشد فیبروم های رحمی را نشان داده است.

به گفته محققان، فتالات ها گروهی از مواد شیمیایی هستند که برای دوام بیشتر پلاستیک استفاده می شوند. برخی از فتالات ها برای کمک به انحلال مواد دیگر استفاده می شوند. این مواد شیمیایی معمولاً توسط تولید کنندگان در طیف گسترده ای از محصولات مانند کفپوش وینیل، روغن های روان کننده و محصولات بهداشتی مانند صابون، شامپو و اسپری مو استفاده می شوند.

این آلاینده های سمی در همه جا از جمله بسته بندی مواد غذایی، مو و محصولات آرایشی و غیره وجود دارند و استفاده از آنها ممنوع نیست. آنها می توانند آسیب خاصی به بافت های انسانی وارد کنند و فیبروم رحم میلیون ها زن را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد که دارای علائمی از جمله شامل ناراحتی لگن و کمر، خونریزی شدید قاعدگی، تکرر ادرار و درد در هنگام مقاربت است.

تحقیقات جدید نشان می دهد:اگر زنان در معرض غلظت بالای برخی از فتالات ها مانند DEHP قرار بگیرند، احتمال ابتلا به فیبروم علامت دار بیشتر است. تیم تحقیقاتی کشف کرد که قرار گرفتن در معرض DEHP ممکن است باعث ایجاد یک مسیر هورمونی شود که منجر به اتصال گیرنده پاسخ محیطی به دی ان ای و ایجاد تومورهای فیبرومی می شود.

به گزارش سیناپرس، علیرغم نگرانی فزاینده عمومی و برخی محدودیت های نظارتی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، این مواد هنوز به طور گسترده در ایالات متحده و سایر نقاط جهان برای بسته بندی مواد غذایی و محصولات بهداشتی استفاده می شود. به گفته کارشناسان، محصولات مصرفی می توانند به آرامی DEHP را در محیط های داخلی مانند خانه ها، ادارات، مدارس و مهدکودک ها آزاد کرده و می تواند بر روی کف و سطوح دیگر بنشیند و ذرات معلق در هوا و گرد و غبار را جذب کند. این ذرات همچنین در دوران بارداری می توانند از مادر به جنین منتقل شوند.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: nation

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا