اقتصاد مقاومتی از مسیر دانش‌بنیان عبور می‌کند

 محمدحسن عصاره، دبیر علمی سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی در مجمع تخصصی نمایندگان استان‌ها پیرامون این جشنواره، گفت:  امید است در این جشنواره و نمایشگاه همه زنجیره و هرکسی در این حوزه دستی دارد خودش را در هر سطحی نشان دهد.وی بیان کرد: دانشمندان برای ایده دادن، دانشجویان برای ایده گرفتن، کشاورزان برای الگو برداری و کسانی که دنبال مواد اولیه هستند نیز می‌توانند به این جشنواره و نمایشگاه مراجعه کنند. همچنین سرمایه گذاری که قصد سرمایه گذاری دارد و کسانی که فناوری دارند اما محلی برای عرضه ندارند در این نمایشگاه و جشنواره یکدیگر را پیدا خواهند کرد.

عصاره توضیح داد: این رویداد محیطی به نام فن بازار دارد که پیوند میان سرمایه گذاری فناور برقرار می‌شود. دانش آموزان و قشر جوان نیز می‌توانند ایده‌هایشان را نشان دهند.

وی گفت: در صنعت گیاهان دارویی با توقعات کم، ارزش افزوده بالا به دست می‌آید. در جشنواره می‌توان برای بخش‌های مختلف این عرصه اقداماتی انجام داد. مشاهدات از دوره‌های گذشته نیز نشان می‌دهد که در تکمیل حلقه ها و زنجیره تامین و تولید موفق عمل شده است.  

عصاره ادامه داد: اقتصاد مقاومتی از مسیر اقتصاد دانش بنیان عبور می‌کند. اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد درون گرا است، یعنی باید متکی به خود باشیم، نه متکی به بیرون. چون وابستگی به بیرون منجر به تکان هایی می شود که برای اقتصاد شکنندگی ایجاد می‌کند.

 وی افزود: با محدود کردن خام فروشی قطعا باید نگرش دانشی خود را ارتقا دهیم، بنابر این تاکید می شود که  اقتصاد مقاومتی از اقتصاد دانش بنیان عبور می‌کند و با اتکا به درون به نتیجه می‌رسد. اقدامی که در جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران در سال اقدام و عمل، به آن خواهیم رسید. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا