تحقیقات گسترده درباره عوامل بروز کمردرد

تحقیق جدیدی که نتایج آن در نشست جراحان ارتپد در امریکا ارائه شد وابستگی به نیکوتین، چاقی و اختلالات افسرده کننده به عنوان عاملان خطر آفرین برای درد های کمر شناخته شدند. درد های کمر بیماری رایجی است که اغلب موجب ناتوانی، عدم توانایی در انجام کارها و وظایف، هزینه های درمانی گزاف و کاهش کیفیت زندگی می شود.

بر اساس گزارش های سازمان های کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، نزدیک به یک سوم از برزگسالان این کشور در طی سه ماه گذشته از عارضه کمر درد رنج می برند. بسیاری از بزرگسالان، این دردها را ناتوان کننده و مزمن گزارش کرده بودند. مشخص کردن عوامل قابل اصلاح به وجود آورنده این درد ها می تواند به  کاهش یا از بین بردن هزینه های فیزیکی و روحی این شرایط کمک کند.

محققان نوار های ضبط شده 26 میلیون بیمار از 13 مرکز مراقبت سلامتی در امریکا را بازدید و بررسی کردند.1.2 میلیون (تقریبا 54.4 درصد) از این بیماران از کمردرد رنج می بردند. نتیجه این بررسی نشان داد که 19.3 درصد  بیماران مبتلا به افسردگی، 16.75 درصد بیماران چاق، 16.53 درصد بیماران وابسته به نیکوتین و 14.66 درصد بیمارانی که دچار سومصرف مواد  نوشیدنی بودند از کمردرد رنج می بردند. بیماران وابسته به نیکوتین، چاق و افسرده از لحاظ آماری در مقایسه با سایر بیماران بیش تر دچار کمردرد می شدند.

اسکات شموری که یک جراح ارتپد و راهبر این تحقیق است، در این باره آن  اینگونه بیان کرد: «این مطالعه از اطلاعات الکترونیکی مراکز مراقبت سلامتی برای شناسایی عاملان قابل اصلاح که در ایجاد کمردرد موثر اند استفاده کرد. از این عوامل می توان چاقی، افسردگی و استفاده از تنباکو نام برد. این مطالعه به پزشکان کمک می کند تا توصیه های مفیدتر به بیماران مبتلا به این عارضه یا افرادی که در خطر دچار شدن به این بیماری هستند بدهند.»

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا