کشتی رانی در قطب شمال جایگزین حمل کالا از راه آهن می شود

گرمایش زمین و ذوب یخ های قطبی تاثیرات مخربی بر محیط زیست داشته و به نوعی یک دغدغه جهانی محسوب می شود، اما این موضوع در حوزه حمل و نقل و ترانزیت کالا منجر به پدیدار شدن مسیرهای جدیدی برای کشتیرانی می شود.

به گزارش سیناپرس، کارشناسان حوزه حمل و نقل بین المللی معتقدند: در آینده بسیاری از  محموله هایی که در حال حاضر از طریق راه آهن حمل می شود، از طریق مسیرهای دریایی شرق و با طی مسافت کمتری از طریق قطب شمال جا به جا خواهند شد.

بر این اساس انتظار می رود، هاب حمل و نقل آرخانگلسک که یک بندر ناوبری در قطب شمال روسیه است، به زودی قادر باشد در تمام طول سال با ۱۲ پایانه جهانی و تخصصی، ۱۰ شرکت مالک کشتی و بیش از ۳۵۰ کشتی به حمل بار از مسیرهای قطبی بپردازد.

معاون نخست‌ وزیر و وزیر توسعه اقتصادی منطقه آرخانگلسک، در این رابطه اعلام کرد: در صورت حمایت مالی از حمل ‌و نقل به شرق از طریق بندر آرخانگلسک ، بخش عمده ای از محموله ها که در حال حاضر از طریق راه‌آهن حمل می‌ شود، از مسیرهای کوتاه تر قطب شمال جا به جا شده و این موضوع در کاهش زمان صرف شده و انرژی تاثیر به سزایی دارد. به گزارش سیناپرس،پیش بینی می شود به زودی شاهد افزایش ترافیک دریایی در مسیرهای قطب شمال باشیم.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: روسیه یکی از مهمترین کشورهای تولید کننده چوب و الوار در سطح جهان بوده و این رویکرد برای مجتمع صنعتی جنگلداری بسیار مهم است. به منظور تغییر جریان ترافیک معین مجتمع صنعتی جنگلداری از راه آهن شرقی به مسیر دریای شمال و برای اطمینان از صادرات حجم تخمینی محموله شرکت های تجارت چوب، ضروری است که حمایت مالی از حمل و نقل مستقیم ساحلی از طریق بندر آرخانگلسک به مناطق خاور دور انجام شود. ما می توانیم از مسیرهای کوتاه تر قطبی به بنادر مهم و پر اهمیتی مانند شانگهای نیز دسترسی داشته باشیم.

به گزارش سیناپرس،به گفته کارشناسان، این محموله ها را می توان در امتداد مسیر دریای شمالی از طریق Arkhangelsk و Vologda، Karelia، Komi و Perm ارسال کرد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا