یک فنجان قهوه با شیر ،اثرات ضد التهابی در بدن دارد

نتایج یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه کپنهاگ، نشان داد: یک فنجان قهوه به همراه شیر می تواند اثرات ضد التهابی در بدن داشته باشد.

به گزارش سیناپرس، زمانی که باکتری ها، ویروس ها و سایر مواد خارجی وارد بدن می شوند، سیستم ایمنی ما برای محافظت از بدن در برابر عوامل خارجی، واکنش نشان می دهد؛ این واکنش معمولاً با عنوان التهاب شناخته می ‌شود. با این حال در برخی از بیماری ها، سیستم ایمنی بدن، به اشتباه یک رفتار التهابی از خود نشان می دهد که باعث آسیب رسانی به بافت های طبیعی بدن می شود.

پلی فنول ها، آنتی اکسیدان هایی هستند که در انسان، گیاهان، میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. پلی فنول ها همچنین به دلیل کاهش استرس اکسیداتیو در بدن مفید هستند.در مطالعه اخیر، محققان به بررسی نحوه تعامل پلی فنول ها با اسیدهای آمینه، پرداخته اند.

پژوهشگران گفته اند: یافته های ما نشان داده اند، هنگامی که یک پلی فنول با یک اسید آمینه، واکنش می دهد اثرات ضد التهابی آن در سلول‌ های ایمنی افزایش می‌ یابد. در واقع، ترکیب پروتئین ها و آنتی اکسیدان ها، خواص ضد التهابی در سلول های ایمنی را دو برابر می کند.

دانه های قهوه، غنی از پلی فنول هستند، در حالی که شیر سرشار از پروتئین است. محققان اضافه کرده اند، نتایج ما نشان داده اند که پلی فنول‌ ها و پروتئین ‌ها در برخی نوشیدنی های حاوی قهوه و شیر، نیز با یکدیگر واکنش می دهند.

دانشمندان اظهار داشته اند: اضافه کردن پلی فنول ها به ساختارهای پروتئینی، می تواند جذب این آنتی اکسیدان ها را در بدن بهبود بخشد.

به گزارش سیناپرس،یافته های تحقیقاتی در مجله Journal of Agricultural and Food Chemistry منتشر شده اند.

مترجم: سنا دلفیه