حرکت 1.5 متری قاره استرالیا به سمت شمال

برای حل این مشکل مقامات کشورهای قاره استرالیا اعلام کردند به زودی طول و عرض جغرافیایی این قاره به روز رسانی می شود تا موقعیت جدید آن را در سیستم جی پی اس نمایش دهد. 
صفحات زمین ساختی در واقع صفحات بزرگی هستند که زمین از آن ها ساخته شده است. این صفحات خود به صفحات کوچکتری تقسیم می شوند که دائما در حال حرکت هستند. صفحه استرالیا شامل قاره استرالیا، تاسمانیا و بخش هایی از گینه نو، نیوزلند و حوزه اقیانوس هند است که با سرعت 7 سانتیمتر در سال به سمت شمال شرقی حرکت می کند و سریع ترین صفحه قاره ای جهان محسوب می شود. 
حرکت این صفحات فشاری را ایجاد می کند که در نهایت به شکل زمین لرزه آزاد می شود، اما اثر اصلی جابه جایی این صفحات، تغییر موقعیت جغرافیایی قاره ها روی زمین است. 
نقشه های دیجیتالی بر اساس مختصات جغرافیایی که توسط دولت ها اعلام می شود، طراحی و تدوین می شوند و تجهیزات دیجیتالی مانند گوشی های تلفن همراه با برقرار ارتباط با ماهواره های جی پی اس، این مختصات را دریافت کرده و موقعیت شخص را در نقشه نمایش می دهند. مختصات استرالیا آخرین بار در سال 1994 میلادی توسط توسط سازمان نقشه برداری استرالیا (GDA) به روز شده، اما از آن زمان تا کنون، این قاره در حدود 1.5 متر جابه جا شده است. 
بر اساس اعلام سازمان نقشه برداری استرالیا قرار است مختصات این قاره در سال 2017 میلادی بر اساس موقیعت آن در سال 2020 میلادی به روز رسانی شود.
به گزارش ایرنا از ساینس الرت، البته با توجه به دقت 5 تا 10 متری سیستم جی پی اس این میزان جابه جایی در مختصات، مشکل خاصی را برای کاربردهای عمومی از جمله مسیریابی ایجاد نمی کند، اما با توجه به پیشرفت های فناوری و استفاده از سیستم جی پی اس در طراحی اتومبیل های بدون راننده، دسترسی به مختصات و اندازه های صحیح، از ضروریات است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا