خداوند، حال و دل و دیده‌مان را از علم دگرگون کند ….

به گزارش ایسنا در پیام نوروزی دکتر ستاری آمده است: «بهار حال همه ما را خوب می‌کند؛ زیرا زمین و انسان، به اعتدال می‌رسند. اعتدال آغاز شکوفایی است. از شکوفایی، دانش به‌ دست می‌آید و از آن، توشه تعالی شکل می‌گیرد.

 

حال هر لحظه‌ مان، زمانی خوش خواهد بود که موسم «بهار دانش‌بنیان» در همه عرصه‌های زندگی‌مان به ویژه عرصه علم و فناوری وزیدن کند؛ اگر:

 

مادران در گوش نوزادانشان شعر دانایی لالایی کنند، پدران لای لقمه نان فرزندان‌شان باور توانایی بگنجانند. معلمان، علم بهتر است «با» ثروت را بیاموزانند؛ اساتیدمان، بر ظهور آموخته‌ها به جای حضور در کلاس دانشجویانشان پا بفشارند؛ صنعتگران‌مان، به نخبگان ایمان بیاورند؛ نخبگان‌مان به وطن متعهدتر باشند.

 

اقتصاد دانش‌بنیان‌مان، زمانی ثمر می‌دهد که در پژوهشگاه‌هایمان بوی بهار بپیچد و حالشان را متحول کند و بعد، زمستان اقتصاد نفتی از میان می‌رود و سیاهی تحریم بر چهره نابرابرخواهان خواهد ماند. جنگ و ظلم از سرچشمه گل‌آلود نابرابری، نشأت می‌گیرد؛ نابرابری از ناآگاهی. دانش برای ما، فن و چاره به همراه دارد و آن‌گاه فرهنگ دانستن، برایمان آگاهی به ارمغان می‌آورد. صلح و دوستی با اعتدال و برابری حاصل از توانمندی دانایی محور به سراغ انسان می‌آید.

 

امیدوارم دعای سفره هفت‌سین همه نخبگان، دانشمندان، دانشگاهیان، مخترعان، فناوران و همه مردم ایران اسلامی، آن باشد که خداوند، حال و دل و دیده‌مان را از علم دگرگون کند. آمین.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا