برگزاری اجلاس رؤسای دانشکده‌های کشاورزی در همدان

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا از برگزاری پنجاهمین اجلاس رؤسای دانشکده‌های کشاورزی سراسر کشور به میزبانی این دانشگاه خبرداد.
به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر ابراهیم احمدی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پنجاهمین اجلاس رؤسای دانشکده‌های کشاورزی سراسر کشور با محوریت کشاورزی دانش بنیان، طرح تحول آموزش عالی و چالش‌های دانش آموختگان کشاورزی از 18 تا 20 بهمن ماه امسال در دانشکده کشاورزی همدان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه 61 دانشکده کشاورزی در این اجلاس حضور خواهند داشت، تصریح کرد: در سالهای اخیر موضوع الگوی کشت در کشور کلید خورده است واستان همدان به عنوان اولین استانی بود که الگوی کشت را عملی کرده است که این موضوع بدون ترویج محققین علمی شاید به نتیجه نخواهد رسید.
احمدی با اشاره به طرح تحول در آموزش عالی کشاورزی، یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت سرفصل‌ها و بازنگری محتوای رشته‌های آموزشی کشاورزی است که با هدف کارآمد کردن فارغ التحصیلان کشاورزی خواهد بود.
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا با تأکید براینکه اگر اشتغال فارغ التحصیلان فراهم شود معضل بیکاری در کشور حل خواهد شد، بیان کرد: کشاورزی دانش‌بنیان یکی دیگراز موضوعات مهم اجلاس است به طوریکه اگر کشاورزی دانش‌بنیان شکل بگیرد به طور قطع بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست ‌های اجلاس برگزاری نشست‌های تخصصی درباره امنیت غذایی است، تأکید کرد: دانشکده‌های کشاورزی باید به کمک مدیران بیایند.
احمدی با تأکید براینکه خوشبختانه در استان همدان ارتباط با جهادکشاورزی ایجاد شده و در موضوعات تخصصی دانشگاهیان حضورپیدا می‌کنند، اظهارکرد: چالشهای استان مشخص شده و دانشگاهیان موضوعات مربوط به کشور را حل می‌کنند.
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه جمعیت چندهزار نفری اعضای هیئت علمی در دانشکده های کشاورزی کشور وجود دارد که اگر از این ظرفیت استفاده شود چالش‌های مختلف بخش کشاورزی حل می‌شود.
وی از برگزاری نشست‌های تخصصی در اسفند سالجاری خبرداد و گفت: بعد از اجلاس رؤسای دانشکده های کشاورزی قصد داریم پنج نشست تخصصی در زمینه چالش‌های کشاورزی استان همدان برگزار کنیم که در این نشست بهره برداران و کشاورزان استان هم حضور خواهند داشت.
احمدی با اشاره به برگزاری رویداد تخصصی کشاورزی استان همدان در آبان امسال، خاطرنشان کرد: در آبان امسال دانشکده کشاورزی رویداد تخصصی کشاورزی استان را برگزار کرد که شش طرح دانشگاهیان برگزیده شد و سه طرح هم اکنون در صنعت ماشین‎‌آلات کشاورزی، خوراک دام و آب بکار گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا