علایم اصلی کرونا تغییر کرده است

مطالعات و پژوهش های جدید انجام شده نشان می دهد:علائم اصلی بیماری کرونا با ورود انواع سویه های جدید این ویروس در حال تغییر است. این موضوع نیازمند توجه ویژه مراکز بهداشتی و به روزرسانی اطلاعات کادر درمان است.

به گزارش سیناپرس، جهان در سال ۲۰۱۹ گرفتار ویروس مرگبار SARS-CoV-2 بود که باعث همه گیری کرونا شد. اولین مورد این بیماری ویروسی از شهر ووهان چین گزارش شد و از آن زمان تاکنون این تهدید هرگز کاهش پیدا نکرده است. امروزه سه سال از همه ‌گیری کرونا می ‌گذرد و مردم هنوز در مورد موج جدیدی از این عفونت که ماحصل نسخه ‌های جهش ‌یافته آن هستند، گمانه‌ زنی می‌ کنند. اما آن چه تاکنون در مورد این ویروس می دانیم این است که این ویروس به بخشی از محیط زندگی انسان تبدیل خواهد شد و تهدید شیوع یک نوع جدید و جهش یافته این ویروس و ایجاد موارد تازه همه گیری همیشه باقی خواهد ماند. با این حال، آنچه با گذشت زمان تغییر خواهد کرد، سطح ایمنی بدن در ارائه محافظت موثر در برابر شدت عفونت ناشی از ویروس عامل بیماری کووید ۱۹است.

امروزه بر خلاف تصور بسیاری از افراد عادی، همه گیری کروناهنوز تمام نشده است. در این میان شواهد نشان می دهد؛ علائم این عفونت تغییر کرده و باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که شدت بیماری کمتشر شده و کرونا اکنون قابل کنترل ‌تر است. متاسفانه علی رغم این موضوع، ویروس کرونا همچنان در سطح جهانی به رشد خود ادامه داده و قربانی می گیرد. در حال حاضر، دو نوع جدید از این ویروس وجود دارد که باعث نگرانی مقامات بهداشتی می شوند.

به گزارش سیناپرس،  این موارد شامل سویه های Omicron BF.7 و Omicron XBB.1.5.  هستند. دلیل نگرانی در مورد سویه های فوق، این است که آن ها توانایی آلوده کردن افرادی را دارند که به طور کامل در برابر عفونت ویروس کووید ایمن شده اند.

در این میان آنچه در سه سال گذشته نیز تغییر کرده است علائم بیماری است. بر اساس مطالعات اخیر، کارشناسان اعلام کرده ‌اند که علائم اصلی مرتبط با این نوع کرونا عبارتند از: گلودرد، سرفه، دردهای عضلانی، خستگی، عطسه، آبریزش یا گرفتگی بینی و تب. بنابراین، در صورت مشاهده هر یک از علائم ذکر شده در بالا، حتماً آزمایش کووید را انجام دهید و خود را قرنطینه کنید.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا