کنفرانس علمی«جنبه های مختلف تضمین سلامت جنین» در ابن سینا برگزار می شود

پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی- ابن سینا، کنفرانس علمی «جنبه های مختلف تضمین سلامت جنین» را در تاریخ 30 مرداد ماه سال جاری به مدت یک روز در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا برگزار می کند.

به گزارش سینا پرس به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ابن سینا، در این کنفرانس، تضمین سلامت جنین از جنبه های مختلف همچون غربالگری جنین در سه ماهۀ اول بارداری، تست های بیوشیمی و سونوگرافی، غربالگری جنین در سه ماهۀ دوم بارداری، تست های بیوشیمی، آنومالی اسکن، ژنتیک اسکن، مباحث اخلاقی و حقوقی مربوط به غربالگری و سقط، بیماری های عفونی و مدیریت آنها در زمان بارداری، چالش های موجود در غربالگری و نقش مشاورات ژنتیک، آزمایشات ژنتیک در بارداری و نقش اتوپسی جنین های مشکل دار در سلامت بارداری های بعدی، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دکتر هاله سلطان قرایی، متخصص آسیب شناسی و دبیر عملی این برنامه ضمن اشاره به اهمیت این موضوع که نه ماه بارداری، دورانی است که جنین باید کاملاً تحت نظر باشد تأکید کرد: در این دوران باید سلامت جنین، با آزمایش های مختلف مورد مطالعه و غربالگری قرار گیرد.

دبیر علمی این برنامه هدف از برگزاری این کنفرانس را بررسی جنبه های مختلف تضمین سلامت مادر و جنین و داشتن بارداری سالم برای مادران عنوان کرد و افزود: چنانچه با استفاده از روش های مختلف دریابیم که سلامت جنین در خطر است، می توان فرآیند بارداری را متوقف نمود.

گفتنی است این برنامه از امتیاز آموزش مداوم پزشکی برخوردار می باشد و گروه های هدف آن عمدتاً شامل متخصصین زنان، ماماها و همچنین رشته هایی همچون رادیولوژی، پاتولوژی و علوم آزمایشگاهی می باشند.

علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 22402110 تماس حاصل نموده و یا به سایت پژوهشگاه به آدرس www.avicenna.ac.ir مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است این برنامه در تاریخ 30 مرداد ماه 1393 به مدت یک روز در مرکز فوق تخصصی ابن سینا، به آدرس: خیابان شریعتی، ابتدای خیابان یخچال، پلاک 97 برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا