واکسن استنشاقی کرونا ساخت هند،تا دو روز دیگر عرضه می شود
واکسن استنشاقی کرونا عرضه می شود

تاکنون واکسن های متعددی با روش ها و تکنیک های مختلف برای مقابله با ویروس کرونا ساخته شده اند که عموما به صورت تزریقی استفاده می شوند. در این میان بارها صحبت از واکسن های استنشاقی نیز به میان آمده و به تازگی اعلام شد، نخستین واکسن استنشاقی کرونا که توسط هندوستان ساخته شده است تا دور روز دیگر وارد بازار می شود.

به گزارش سیناپرس، اولین واکسن کووید-۱۹ استنشاقی هند که توسط شرکت واکسن سازی بهارات بیوتک تولید شده است، قرار است در روز ملی این کشور عرضه شود. این واکسن به نام iNCOVACC نامگذاری شده است و برای استفاده انبوه از ۲۶ ژانویه ۲۰۲۳ (پنج شنبه ۴ بهمن ماه)در هندوستان در دسترس خواهد بود.

کریشنا الا، رئیس اجرایی مجموعه بهارات بیو تک در این رابطه گفت:برنامه دو دوز اولیه و دوز تقویت کننده برای واکسن  iNCOVACC تایید شده است.

الا با شرکت در برنامه ای موسوم به رو در رو با مرزهای جدید در علم که در موسسه ملی فناوری آزاد مولانا سازماندهی شده است، گفت: واکسن استنشاقی بینی ما به طور رسمی در ۲۶ ژانویه، در روز جمهوری هندوستان عرضه خواهد شد. به گزارش سیناپرس، این نه تنها اولین واکسن داخل بینی هند است، بلکه اولین واکسن ضد کووید-۱۹ در جهان است که از طریق بینی تزریق خواهد شد و به طور رسمی کلیه مجوزهای لازم را دریافت کرده است..

شرکت سازنده واکسن Bharat Biotech اعلام کرده است؛ هزینه واکسن iNCOVACC برای خرید عمده توسط دولت فدرال و ایالتی ۳۲۵ روپیه به ازای هر دوز و ۸۰۰ روپیه به ازای هر دوز برای کلینیک‌های واکسیناسیون تجاری خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، ذکر این نکته ضروری است که صرف نظر از اولین دوز ایمن سازی، واکسن  استنشاقی فوق به عنوان یک واکسن تقویت کننده برای همه افراد بالای ۱۸ سال تجویز می شود. در دستورالعمل این واکسن، استفاده از آن در  دو دوز به فاصله ۲۸ روز تجویز شده است.

مترجم: فاطمه کردی

منبع:  thehealthsite

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا