فولکس واگن لقب بزرگ‌ترین خودروساز جهان را از آن خود کرد

 ظاهرا چیزی مانع رسیدن فولکس واگن به صدر پرفروش‌ترین برند خودرو در جهان نمی‌شود. با وجود مشکلات متعدد، غول خودروسازی آلمان موفق شد در نیمه اول سال جاری ۵.۱۲ میلیون دستگاه خودرو به فروش برساند. این در حالی است که تویوتا صدرنشین پیشین این رده‌بندی، موفق به فروش ۴.۹۹ میلیون دستگاه خودرو شده است. این آمار رشد ۱.۵ و نزول ۰.۶ درصدی فولکس واگن و تویوتا را نسبت به بازه‌ی مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. 
 
سال گذشته با این که در شش ماه‌ی اول فولکس واگن عملکرد بهتری نسبت به تویوتا داشت، اما در انتهای سال این غول خودروسازی ژاپن بود که با فروش موفق‌تر لقب بزرگ‌ترین خودروساز جهان را به خود اختصاص داد. 
 
رسوایی دیزل تاثیر زیادی روی فروش خودروهای فولکس واگن در ایالات متحده گذاشته است. اما این کشور از بازار‌های کوچک فولکس واگن به شمار می‌رود؛ به همین دلیل با وجود کاهش قابل توجه فروش در آن، باز هم روند رو به رشد فروش محصولات این خودروساز آلمانی حفظ شده است. چین و اروپا دو بازار کلیدی فولکس واگن هستند که در سال جاری هر کدام به ترتیب ۶.۸ و ۳.۸ درصد افزایش فروش را برای این شرکت به همره داشته‌اند.
 
به گزارش تیتر یک،تویوتا پس از غلبه بر جنرال موتورز در سال ۲۰۱۲، چهار سال پیاپی لقب پرفروش‌ترین برند خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا فولکس واگن می‌تواند در سال ۲۰۱۶ به سلطه‌ی تویوتا پایان دهد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا