ساخت کشتی هوایی که 5 روز بدون توقف پرواز می کند

همین الان که این جمله را می‌خوانید، بیش از 10 هزار هواپیما در آسمان سراسر جهان در حال پرواز هستند. روزی بیش از 3 میلیون نفر با هواپیما جابه‌جا می‌شوند. با این آمار، آیا در عصر طلایی پرواز هستیم؟
البته این شکوفایی بین جنگ‌های جهانی شکل گرفت زمانی که اولین شرکت هواپیمایی تصمیم گرفت برای پروازهای لوکس، ابزاری بسازد. البته اولین کشتی هوایی طعمه آتش شد و فاجعه‌ای جهانی شکل گرفت. کشتی هوایی اولیه که ساخته شد مملو از گاز هیدروژن بود که به شدت قابل اشتعال است. شاید بتوان هلیم را جایگزین آن کرد.
هوفا گوین از مدیران شرکت هوایی HAV می‌گوید: « با استفاده از مواد پیشرفته جدید می‌توان کشتی فضایی ساخت که قادر به پرواز در ارتفاع‌های بالا باشد. ما اخیرا برای این کار گام‌های موثری برداشته‌ایم. چیزی که ما در حال ساخت آن هستیم بسیار کوچکتر و سبک‌تر از نمونه‌های قبلی بوده و با استفاده از گاز هلیم قادر به پرواز است. در این کشتی هوایی نیاز به استفاده از سازه‌های زیادی نیست.»
این شرکت، کشتی هوایی به طول 92 متر ساخته است که از یک بوئینگ 747 بزرگتر بوده و می‌تواند بدون فرود آمدن، تا 5 روز به پرواز ادامه دهد.
گوین می‌گوید: « ما مسافت سه برابر بیشتر از حد توان یک هلیکوپتر را پرواز کردیم و به جای 16 نفر، 50 مسافر با خود حمل کردیم. این در حالی است که هزینه‌های این سفر یک سوم هلیکوپتر است. این کشتی فضایی بسیار سبک و ایمن است و کاملا از گاز هلیم پر شده‌است.»
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،در ساخت این کشتی فضایی از گرافن استفاده شده‌است. این ماده برای تولید ابرخازن برای تامین نیروی محرکه پرواز مورد استفاده قرار گرفته است. تاوی مادیبرک از مدیران شرکت اسکلتون تکنولوژیز که این ابرخازن را ساخته می‌گوید: « فناوری ابرخازنی که ما ساختی به‌گونه‌ای است که قادر به تامین نیروی الکتریکی این کشتی هوایی است. با این فناوری می‌توان فرود و اوج گرفتن از زمین را انجام داد.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا