حالا پای گردشگران هم به قطب جنوب باز می‌شود

به گزارش خبرگزاري آلمان گردشگران از ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ می‌توانند از طریق آرژانتین به قطب جنوب سفر کنند. به گزارش روزنامه " لاناسیون" باند فرودگاه بزرگترین پایگاه هوایی در مارامبیوی آرژانتین قرار است برای امنیت بیشتر سفرهای هوایی به رادار و سیستم‌های الکترونیکی مجهز شود که چنانچه تغییراتی در شرایط آب و هوایی پیش آید و هواپیما نتواند بر زمین بنشیند پرواز لغو شود.

پروازها می‌بایست با هواپیماهای توربوپراپ شرکت دولتی LADE صورت گیرد و گردشگران موظف به رعایت دستورالعمل‌های امنیتی هستند. مارامبیو در ۳ هزار و ۳۳۰ کیلومتری جنوب بوئنوس آیرس واقع شده است.

به گفته والتر سبایوس معاون وزارت دفاع آرژانتین ده درصد از فضای پایگاه هوایی مارامبیو در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت. در حال حاضر مارامبیو ظرفیت پذیرش۱۵۰ گردشگر را دارد. سایر پایگاه‌های آرژانتینی در قطب جنوب نیز می‌توانند تا جایی که به کارهای پژوهشی و علمی لطمه‌ای وارد نشود پذیرای گردشگران باشند.

به گفته سبایوس تمام اهداف مقرر در پروژه‌های حفاظت از محیط زیست باید در این برنامه گردشگری دنبال شوند.

هواپیماها یک یا دو بار در هفته از شهر اوشوآیا واقع در ایالت تیرا دل فوئگو پرواز کرده و پس از حدود یک ساعت و سی دقیقه در مارامبیو فرود می‌آیند. معاون وزارت دفاع می‌گوید برای گردشگران تفریحات روزانه و اقامت از ۴ تا ۷ روز برنامه‌ریزی شده است.

این نخستین خط هوایی است که پروازهای منظم به قطب جنوب ارائه می‌دهد. پایگاه مارامبیو واقع در جزیره سیمور، شمالی‌ترین بخش قاره سفید است. این پایگاه که در سال ۱۹۶۹ تاسیس شده پیش از این تنها به پروازهای نظامی اختصاص داشته است.

به گزارش همشهری آنلاین،اولین سفر تفریحی به قطب جنوب در ژانویه ۲۰۰۸ با هواپیمای ایرباس A319 به پیست انجام گرفت. در سال ۲۰۱۲ حدود ۳۵۰۰۰ گردشگر به مناطق مختلف قطب جنوب سفر کردند و در سال ۲۰۱۳ گروه موسیقی متالیکا برای ۱۵۰ تماشاگر کنسرتی تاریخی در قطب جنوب برگزار کردند که در آن برای حفظ محیط زیست از گوشی‌های هدفون برای شنیدن موسیقی استفاده شده بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا