بهبود عملکرد ورزشکاران به کمک تحریک مغز با هدفون ویژه

امروزه ورزش نیز در کنار سایر موارد به فناوری وابستگی بسیار زیادی پیدا کرده است و دانشمندان از کوچک ترین تلاشی برای بهبود وضعیت عملکرد ورزشکاران باز نمی مانند. در این میان هنگامی که مرزهای فیزیکی انسان ها در حال اشباع شدن به نظر می رسند، دانشمندان به سراغ ایجاد تغییر در مغز ورزشکاران رفته و سعی دارند تا به بهبود عملکرد آنها کمک کنند.

این دستگاه پوشیدنی قادر است تا تحریک قشر حرکتی مغز افراد آنها را به حالت موقتی "انعطاف پذیری بیش از حد" وارد کند. در این حالت ارتباطات و اتصالات عصبی مغز به صورت موثرتری ساخته خواهند شد.

بسیاری از ورزشکاران شرکت کننده در المپیک ریو 2016 برای کمک به خود از برخی از انواع خاص فناوری بهره می برند اما برخی از آنها نیز تکیه خود را بر روی فناوری های خاص و غیر معمول قرار داده اند. بر اساس گزارش ها حاکی از آن هستند که گروهی از ورزشکاران برای پیشبرد تاثیر تمرین های خود از هدفون های هالو اسپورت (Halo Sport) استفاده می کنند.

این دستگاه پوشیدنی قادر است تا تحریک قشر حرکتی مغز افراد آنها را به حالت موقتی "انعطاف پذیری بیش از حد" وارد کند. در این حالت ارتباطات و اتصالات عصبی مغز به صورت موثرتری ساخته خواهند شد. به این ترتیب برای مثال افراد می توانند با استفاده از این هدفون در هنگام انجام تمرین های استقامتی سخت، وزنه های سنگین تری را در مدت زمان کمتری حمل کنند.

از نخستین افرادی که با این سیستم سازگاری یافته اند می توان به ورزشکاران برجسته و مدال آوری مانند هافاستو کامارا (Hafsatu Kamara) دونده مشهور سیرالئونی و مایک تامس (Mikel Thomas)، قهرمان دوی با مانع ترینیداد و توباگو و ناتاشا هستینگ به عنوان دارنده مدال طلای المپیک اشاره کرد.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا