باید فرصت‌های برابری برای دانشجویان ایجاد کنیم

 سید حسن هاشمی صبح امروز در آیین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی و خبری معاونت فرهنگی، دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: کار کردن در حوزه دانشجویی و فرهنگی بر خلاف بسیاری از حوزه های سلامت، بسیار خوب و لذت بخش است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز از سامانه مفدا و نیز سامانه الکترونیکی صدور پروانه موسسات پزشکی رونمایی می شود، اظهار داشت: حوزه دانشجویی با قلب پاک و مهربان دانشجویان و فرزندان ایرانی سروکار دارد که به عشق آموزش، تربیت و کسب علم، وارد دانشگاه ها شده اند.

هاشمی تصریح کرد: دانشجویان آرزوهایی زیادی دارند و پس از فارغ التحصیلی بنا است زندگی خود را در جهت منافع کشور و مردم دنبال کنند بنابراین کار کردن در حوزه دانشجویی زیبا و شیرین است.

وزیر بهداشت خطاب به مسئولان روابط عمومی معاونت های فرهنگی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: یکی از اقدامات خوبی که می توانید انجام دهید این است که روسا و معاونین دانشگاه ها را برای حضور در جمع دانشجویان تشویق و ترغیب کنید.

هاشمی خاطرنشان کرد: رییس دانشگاهی را موفق می دانم که در حوزه دانشجویی وقت بگذارد. ممکن است یک رییس دانشگاه علوم پزشکی در حوزه های درمان، ساخت و ساز و بهداشت موفق باشد اما اگر رییس دانشگاه یا معاونی به حوزه دانشجویی بی توجه باشد، به موفقیت های چندانی دست پیدا نمی کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور حتما حداقل یک بار در ماه در جمع دانشجویان و فعالیت های فوق برنامه، کوهنوردی و برنامه های مفرح و شاد شرکت کند تا گفتار و رفتار وی در زمینه های تربیتی اثرگذار باشد.

هاشمی با بیان اینکه اصل کار ما، ساختن انسانها است، افزود: دین نیز آمد تا انسانها ساخته شوند و اگر ساختن انسانها از نگاه وزیر، روسا و معاونین دانشگاه های علوم پزشکی مغفول بماند به این معنی است که راه صحیح را پیدا نکرده اند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: نسل جوان ما سوالات بسیار زیادی به جز سوالات حرفه ای در حوزه های سیاسی، اجتماعی و مذهبی دارند که منتظرند پاسخ پرسش های خود را از کسانی بشوند که هم لباس آنها، با تجربه و آگاه به مسائل هستند هر چه این سوالات و ابهامات دانشجویی انبار شود، به نفع کشور نیست و مقام معظم رهبری نیز بارها در فرمایشات خود فرموده اند و تعابیر صریحی در این زمینه داشته اند که باید به سوالات نسل جوان پاسخ داده شود.

هاشمی اظهار داشت: افرادی که در حال حاضر کشو را اداره می کنند همانند نسل جوان و دانشجوی کنونی بودند که در زمان انقلاب در سنین 18 تا 26 سال قرار داشتند و لازم است تا فضا و فرصت های بیشتری برای نسل جوان امروز فراهم شود.

وزیر بهداشت در ادمه افزود: جنگ را افرادی اداره می کردند که جوان بودند و 80 درصد از شهدای دوران دفاع مقدس، کمتر از 25 سال سن داشتند و شهید صیاد شیرازی نیز در سن 25 تا 27 سالگی در جنگ فرماندهی می کردند بنابراین باید برنامه های مفیدی برای نسل جوان در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه تکلیف روابط عمومی معاونت های فرهنگی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور نباید تبلیغ بلکه اطلاع رسانی باشد، افزود: اقدامات و امور روابط عمومی ها از جنس فرهنگی است و باید برای طرح سوالات و ابهامات دانشجویان و تهیه غذای سالم روح و روان آنها فرصت ایجاد کرد.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم عدم ورود روابط عمومی به فضاهای سیاسی، اظهار داشت: در سال سوم دوره تحصیلی ما در رشته پزشکی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و بسیاری از جریانات سیاسی دنیا، منطقه و کشور را دیده و شنیده ام اما روابط عمومی و حوزه دانشجویی به دلیل اقدامات فرهنگی وارد فضای سیاسی نشوند.

به گزارش مهر، هاشمی با اشاره به تنوع اقوام، آرا و مذاهب در کشور، گفت: حتما باید فرصت های برابری برای دانشجویان ایجاد کنیم زیرا همه افراد به یک نسبت در حقوق عمومی، حق دارند البته بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در پست ها و موقعیت های حساس، فرصت ها برابر نیست و افرادی که عاشق انقلاب، اسلام و پیشرفت کشور هستند نه به عنوان سهم خواهی بلکه برای مراقبت از ارزشهای انقلاب اسلامی باید مقدم شمرده شوند و این مسئولان بیشتر زیر ذره بین هستند و انتظارات از آنها بیشتر است.

گفتنی است در این مراسم که با حضور دکتر فراهانی معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، دکتر آقاجانی معاون درمان،  دکتر زارع نژاد  مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت برگزار شد، از 62 وب سایت خبری فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویان با عنوان "مفدا" و با آدرس www.mefda.irرونمایی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا