دومین کنگره و نمایشگاه بین المللی نمک زدایی مهرماه برگزار می شود

به گزارش سینا پرس به نقل از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، دومین کنگره و کارگاه بین المللی نمک زدایی از آب های شور با حمایت بانک توسعه اسلامی و همکاری اتحادیه همکاری های منطقه ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند و دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی و شرکت های دولتی و خصوصی فعال ایرانی برگزار می شود.

معاون پژوهشی مرکز منطقه ای نمک زدایی و محیط زیست و دبیر علمی کنگره اظهار کرد: امسال سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران میزبان این رویداد علمی در کشور است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، روز 28 مهر ماه اختصاص به برگزاری کنگره داشته و در دو روز بعد کارگاه های تخصصی با دعوت از صاحب نظران بین المللی و ایرانی برگزار خواهد شد.

دکتر سهیلا شکرالله زاده افزود: در این کنگره مقالات تخصصی به صورت چکیده و به زبان انگلیسی دریافت شده و مقالات برگزیده پس از تکمیل و داوری در یکی از مجلات علمی پژوهشی انگلیسی زبان داخل کشور به چاپ خواهد رسید.

وی درباره موضوعات مورد بحث در کنگره و کارگاه بین المللی نمک زدایی نیز گفت: در این کنگره موضوعاتی همچون فناوری های نوین در نمک زدایی (غشایی و حرارتی)، کاهش مصرف انرژی در شیرین سازی آب، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در این صنعت، اثرات زیست محیطی واحدهای شیرین سازی، توسعه غشاهای جدید و واحدهای هیبریدی در شیرین سازی آب به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

استادان، دانشجویان، شرکت های خصوصی و دولتی و نهادهای مرتبط با مقوله نمک زدایی می توانند درخواست شرکت در کنگره و کارگاه و نمایشگاه نمک زدایی را با تکمیل فرم ثبت نام و ارسال از طریق رایانامه rdec@irost.ir اعلام کنند.

در حاشیه این کنگره و کارگاه بین المللی، نمایشگاهی از دستاوردهای متخصصان و شرکت های ایرانی در زمینه نمک زدایی از آب های شور برپا خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا