طرح های خارق العاده معمار ایرانی از استادیوم های آینده

از ومبلی تا امارات، لندن میزبان برخی از شناخته‌ شده ‌ترین استادیوم ‌های جهان است. اما اگر پیش‌بینی‌های یک معمار قابل انجام باشد، این مکان‌های نمادین می‌توانند در آینده تحولی شگرف داشته باشند.

پوریا باباخانی، معمار ایرانی ساکن هامبورگ آلمان، از یک ابزار هوش مصنوعی برای پیش‌بینی اینکه استادیوم‌ های لندن در آینده ممکن است چگونه به نظر برسند، استفاده کرده است. طراحی‌های آینده‌نگر او گویی مستقیما از دل داستان‌ های علمی تخیلی بیرون آمده‌اند.

برای ساخت این تصاویر، آقای باباخانی از ابزار Midjourney استفاده کرده است؛ برنامه ای که از هوش مصنوعی برای تبدیل متن به تصویر استفاده می‌کند.

او در گفتگو با Designboom توضیح داد: «ابزارهای طراحی هوش مصنوعی توانایی ساده‌سازی فرآیند طراحی را دارند و به معماران این امکان را می‌دهند که به جای صرف زمان بر روی کارهای دستی، بر روی مفهوم ‌سازی و اصلاح ایده‌های خود تمرکز کنند.»

باباخانی ادامه داد: «این موضوع به طور بالقوه می‌تواند منجر به احیای معماری آینده نگر شود، جایی که طراحان می‌توانند به طور کامل از پتانسیل خلاقیت خود استفاده کرده و مرزهای امروزیِ فضای ساخت و ساز را دگرگون سازند.»

بعضی از طرح‌ها با طراحی بیضی شکل و سقف باز، بی‌شباهت به استادیوم های موجود نیستند اما بقیه با چیزی که امروزه در سرتاسر جهان می‌بینیم، متفاوتند.

به نظر می‌رسد یکی از استادیوم ها در بالای یک آسمان خراش قرار دارد با سقفی شیشه ای که بر روی یک پایه فلزی به شکل بشقاب پرنده قرار گرفته است. یکی دیگر شبیه یک توپ فوتبال است، با یک طرح کروی بزرگ که روی آن طرح معروف شش ضلعی حک شده است.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا