گازرسانی به نیروگاه ها با هدف کاهش انتشار کربن افزایش می یابد

 «حمیدرضا عراقی» امروز (سه شنبه) در «همایش مدیریت کربن و کنترل انتشار گازهای گلخانه ای» گفت: هم اکنون روزانه معادل 50 هزار مگاوات برق، گاز به نیروگاه ها تحویل می شود.وی با بیان اینکه با ارسال روزانه 250 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه ها شاهد ثبت رکورد در این بخش هستیم، افزود: در سالهای 1392 تا 1394 به ترتیب 35، 50 و 57 میلیارد مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی تحویل شد و امسال نیز شاهد ارسال 65میلیارد مترمکعب گاز به این بخش از مصرف خواهیم بود.

این مقام مسوول با اشاره به برنامه های کلان شرکت ملی گاز ایران در حوزه حفاظت از محیط زیست و کاهش انتشار کربن، گفت: در بخش های مختلف صنعت گاز از جمله پالایشگاه ها، خطوط انتقال و شرکت های گاز استانی برنامه های مشخصی در این حوزه تدوین و در حال اجراست.
وی با بیان این که ایجاد تغییر نیاز به سه مرحله دارد، تاکید کرد: ابتدا باید از شرایط موجود ناراضی باشیم و در مرحله دوم چشم انداز تعریف کرده و در نهایت برای کاهش انتشار کربن باید برنامه اجرایی داشته باشیم.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران؛ صنعت گاز برای کاهش انتشار متان، دی اکسید کربن و گازهای اسیدی برنامه های مشخصی در دستور کار دارد.
به گزارش ایرنا، هشتمین سمینار علمی مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، امروز (سه شنبه) در قالب «همایش مدیریت کربن و کنترل انتشار گازهای گلخانه ای» برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا