ابزارهای پوشیدنی برای پایش بارداری

انواع ابزارهای پوشیدنی در سالهای اخیر رونق فراوانی یافته اند و هر از چند گاهی شاهد ورود یکی از آنها با کاربردهایی متنوع به بازار هستیم. به تازگی یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی دستگاهی شده است که می تواند اطلاعاتی در مورد سلامت جنین را به صورت آنی به اطلاع مادر و یا پزشک برساند. این دستگاه می تواند نقش مهمی در اطمینان از سلامت جنین داشته باشد.

در حال حاضر برای بررسی وضعیت جنین از شیوه سونوگرافی استفاده می شود. با این حال این شیوه به گونه ای است که نمی توان در بازه های بلندمدت از آن بهره گرفت و افزون بر این، اطلاعات به دست آمده از آن بسیار محدود است.

این دستگاه جدید با استفاده از چندین حسگر مختلف و نیز بهره گیری از نرم افزاری ویژه می تواند اطلاعات ارزشمندی را در مورد وضعیت بارداری به اطلاع مادر و یا پزشک برساند.

این دستگاه قرار است در دو شکل «ویژه مشتری» و نیز «ویژه پزشک» به بازار عرضه شود. در نسخه ویژه مشتری، دستگاه دارای چندین حسگر آکوستیک و نیز ECG است که می تواند اطلاعاتی را در مورد وضعیت قلبی جنین به مادر بدهد. اطلاعات خام به دست آمده از این حسگرها به صورت آنی در سرورهای ابری شرکت مورد تحلیل قرار گرفته و در اختیار مادر قرار می گیرد. کاربر می تواند از طریق گوشی هوشمند و یا وب سایت شرکت این اطلاعات را مشاهده کرده و حتی وضعیت ضربان قلب جنین را در شبکه های اجتماعی با دوستان و اقوام به اشتراک بگذارد.

نسخه ویژه پزشک این دستگاه اطلاعات بیشتری را فراهم می سازد. تعداد حسگرهای موجود در این دستگاه با تعداد حسگرهای نسخه ویژه مشتری برابر است. با این حال اطلاعات تهیه شده در این دستگاه دربردارنده اطلاعات بیشتری در مورد سلامت جنین است.

نسخه ویژه مشتری این دستگاه در سال 2015 با قیمت 250 دلار به بازار عرضه خواهد شد. با این حال هنوز اطلاعاتی دقیقی در مورد زمان تولید و نیز قیمت نسخه ویژه پزشک آن منتشر نشده است. 

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا