ایران هجدهمین کشور دنیا از نظر برابری GDP و قدرت خرید

علی مرتضی بیرنگ امروز در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کار در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از تدوین پیوست فناوری برای قراردادهای کلان کشور خبر داد و گفت: این پیوست موضوعاتی از جمله آموزش نیروی انسانی و برون‌سپاری تحقیقات شامل می‌شود.

معاون امور بین الملل  و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توضیح داد: این پیوست در راستای رفع موانع تولید در این معاونت در دست تدوین است و زمینه انتقال دانش فنی در زمینه فناوری را در قراردادهای کلان فراهم می‌کند.

بیرنگ گفت: ایران هجدهمین کشور دنیا از نظر برابری تولید ناخالص داخلی GDP و قدرت خرید است.

وی با اشاره به رتبه ششم ایران در فناوری نانو و جایگاه ویژه ایران در دانش سلول‌های بنیادی، گفت: در ۲ سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه فناوری‌های جدید انجام شده و تسهیلاتی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

معاون معاونت علمی رئیس جمهور گفت: شرکت‌های متشکل از سهامدار خارجی و شرکت دانش‌بنیان مشمول معافیت‌های مالیاتی و گمرکی می‌شوند و در ۲ سال گذشته ۱۰۰ شرکت با سهامداری مشترک خارجی، داخلی تائیدیه دانش‌بنیان اخذ کردند.

وی تصریح کرد: امکان دریافت خدمات تخصصی و مشاوره‌ای و امکان برخورداری از مشوق‌های دولتی تا سقف ۸۰ درصد برای شرکت‌ها فراهم است.

بیرنگ همچنین با بیان اینکه پارک فناوری پردیس، پارک پیشروی کشور در حوزه فناوری است، گفت: این پارک میزبان سرمایه‌گذاران خارجی خواهد بود و اختصاص منطقه ویژه‌ای در کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی در این پارک در دست مذاکره است.

به گزارش مهر، وی یادآور شد: سرمایه‌گذاران خارجی برای مشارکت با طرف ایرانی در پارک‌های فناوری و مناطق آزاد تجاری، امکان فعالیت خواهند داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا