تعیین نقطه نابودی «روزتا» روی دنباله دار

آژانش فضانوردی اروپا پیشتر اعلام کرده بود که در ۳۰ سپتامبر و همزمان با فرود آمدن روزتا بر روی دنباله دار Comet ۶۷P مأموریت تاریخی این کاوشگر به پایان خواهد رسید. حالا هم مشخص شده که این برخورد دقیقا در چه نقطه ای از دنباله دار صورت می گیرد.

اسا اعلام کرده که این یک برخورد کنترل شده خواهد بود و قرار است در نقطه مشخصی از دنباله دار به نام Ma’at صورت گیرد. این نقطه در لوب کوچک دنباله دار واقع شده و به گفته کارشناسان، محلی مناسب برای از کار افتادن روزتا محسوب می شود.

آژانس فضانوردی اروپا که این مأموریت زیر نظر آن اداره می شده اعلام کرده که برای فرود تاریخی روزتا بر روی این دنباله دار انتخابهای محدودی در اختیار داشته است.مرحله فرود و جایگری این کاوشگر بر روی دنباله دار Comet ۶۷P پیچیده و دشوار خواهد بود که طی آن تنظیمات دقیق مسیریابی به کار گرفته خواهد شد.

البته فرود منجر به مرگ روزتا بر روی این دنباله دار در نوع خود جالب توجه خواهد بود زیرا در حین انجام این بخش از مأموریت نیز همچنان به خدمت رسانی به دانشمندان مشغول بوده و تصاویر با کیفیت بالایی تهیه و راهی زمین خواهد کرد. پس از این برخورد کنترل شده، سیستم های روزتا از کار افتاده و برای همیشه خاموش می شود.به گزارش مهر، روزتا هشتم مهر به Comet ۶۷P برخورد می کند تا پایانی تاریخی را بر روی یک دنباله دار رقم بزند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا