تاثیر نامطلوب غذاخوردن در ساعات نیمه شب

پژوهش های جدید نشان می دهد ، افرادی که در نیمه های شب از خواب بیدار شده و غذا می خورند ، اضافه وزن بیشتری داشته و در امر کاهش وزن موفق نخواهند بود .

در این پژوهش ، محققان به بررسی و مطالعه رژیم غذائی مگس های میوه پرداخته و دریافتند ، در صورتی که مگس میوه 12 ساعت در روز مورد تغذیه قرار گیرد و 12 ساعت بدون تغذیه باشد ، خواب بهتر و وزن کمتری را خواهد داشت . از سوی دیگر  این گونه مگس ها از سیستم گردش خون سالم تری نیز برخوردار خواهند بود . پژوهشگران این مگس های میوه را با شرایط بدون محدودیت زمانی تغذیه نیز مورد بررسی قرار دادند و نتیجه عکس نسبت به مگس های با برنامه غذایی ، به دست آوردند .

پژوهشگران تصور می کنند که این مساله به ژن ساعت بدن مرتبط باشد که در انسان نیز وجود دارد . قابل ذکر است که این آزمایش چندین بار تکرار شده و دانشمندان می توانند ثابت کنند گروهی از مگس ها که تنها نیمی از شبانه روز ، مورد تغذیه قرار می گیرند ، از سلامت بهتری برخوردار هستند .

گفتنی است این تحقیقات توسط پژوهشگران دانشگاه ایالتی سن دیگو واقع در ایالات متحده امریکا انجام شد . دکتر گیریش ملکانی (Girish Melkani) در این رابطه می گوید : افرادی که به سلامت خود اهمیت می دهند و یا خواهان کاهش وزن خود هستند ، باید زمان بندی غذا خوردن خود را محدود کنند . آنها باید بیشتر در طول روز غذا خورده و از تغذیه در اواخر و نیمه های شب خودداری کنند تا بتوانند وزن خود را پایین نگه داشته و سالم بمانند .

افرادی که در نیمه های شب گرسنه می شوند نباید به دنبال میان وعده و یا غذای کامل بروند تا بتوانند زندگی سالمی را در پیش بگیرند . داشتن سلامت جسمی و زندگی همراه با تندرستی همیشه مشکلاتی این چنینی را نیز در بر خواهد داشت .

در اینجا برای جلوگیری از گرسنگی نیمه شب اینگونه افراد ، راه حل هایی ارائه می شود که به نظر می رسد برای داشتن زندگی سالم و بدنی با وزن مناسب اجرای آن ضروری باشد :

• خوردن صبحانه و ناهار کامل و سالم با حداقل 400 کالری باعث می شود تا در این دو وعده غذایی ، بدن بیشترین کالری خود را دریافت کند .
  • مصرف میان وعده های بین وعده های اصلی غذا با پروتئین کافی به بدن کمک می کند تا انرژی لازم را تا شب تامین کند.
  • با توجه به تحقیقات انجام شده ، جویدن آدامس به مدت 45 دقیقه باعث می شود تا بدن احساس سیری کاذب کرده و بر گرسنگی غلبه کند و هوس خوردن تنقلات را در خود سرکوب سازد .
  • فراموش کردن خوردن قندها و شیرینی ها در نیمه شب چرا که حتی یک کاپ کیک کوچک نیز 130 کالری داشته و باعث افزایش وزن فرد خواهد شد .

گفتنی است این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله علوم (Science) به چاپ رسیده است .

1. سلام

از سایت خوب و اطلاعات مفید شما تشکر می کنم.

ان شاءالله موفق باشید.